ALMS102 Sözcük Bilgisi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS102
Ad Sözcük Bilgisi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders Almanca sözcük türlerinin öğretimi, eş anlamlı ve zıt anlamlı eylemler ile ayrılmayan ve ayrılan ön ekli eylemleri, Almanca deyimleri ve atasözlerini konularla ilgili alıştırmalar yardımıyla öğretmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Almanca sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve Almanca sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerin geliştirilmesine odaklanır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Gross, Harro: Einführung in die germanistische Linguistik.

Notlar

Harm , Volker: Einführung in die Lexikologie (Einführung Germanistik) Darmstadt 2015


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca sözcük türlerini bilir.
ÖÇ02 Farklı alanlarda sözcük bilgilerini geliştirir.
ÖÇ03 Sözcük grupları, eş anlam ve zıt anlam kavramlarıyla ilgili farkındalığı oluşur.
ÖÇ04 Sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkileri anlama becerisi gelişir.
ÖÇ05 Sözcük türetme birimlerini tanır.
ÖÇ06 Almanca deyimleri öğrenir ve anlamlarını bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kelime anlamları: sözlük/mecazi (düzanlam/yananlam; kavramsal/etkisel anlam) Çeşitli kaynaklardan konuyu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Çok anlamlılık, altanlamlılık, zıtlık, eşanlamlılık Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eş anlamlı eylemler Çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Zıt anlamlı eylemler Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
5 Kelime yapısı, önekler, sonekler, kökler Çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ayrılmayan ön ekli eylemler 1 Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Ayrılmayan ön ekli eylemler 2 Çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hem ayrılabilir hem de ayrılamaz ön ekli eylemler 1 Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hem ayrılabilir hem de ayrılamaz ön ekli eylemler 2 Çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Almancada Bileşik sözcükler Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Almancada Bileşik eylemler Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Sözcük öğretiminde iletişim teknolojilerini kullanma Konuyla ilgili gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Genel konu tekrarı Çeşitli kaynaklardan araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel tekrar Final Sınavına Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 07:06