ALMZ112 Sözlü İletişim Becerileri 2

4 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ112
Ad Sözlü İletişim Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dönem sonunda öğrenciler akademik ve gündelik hayat ortamında kendilerini daha iyi ifade edebilmelerine yardımcı olacak bilgi ve becerileri kazanırlar.

Dersin İçeriği

Akademik ve gündelik dilde etkili iletişim becerileri kazanma. Almanca kelime hazinesini arttırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Engel, U., Vogel, I. (Hrsg.) (1972). Sprache, Sprecher, Sprechen (Band 8). Mannheim: Verlag Gunter Narr. Kraemer, W. (1998). So lügt man mit Statistik. Frankfurt/Main; New York: Campus Verlag GmbH. Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdspracheunterricht. Tübingen: Gunter Narr Verlag. Porzig, W. (1993). Das Wunder der Sprache. Tübingen und Basel: A. Franke Verlag.

Notlar

Farklı araç- gereçler kullanarak sunu yapma, etkili iletişim ve ikna konularında çeşitli makalelerin elden dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Farklı ortamlarda kendini ifade etme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Tartışma, fikir beyan etme, sebep-sonuç belirtme, hikayeleme, ikna etme vb gibi konularda iletişim becerilerini geliştirir.
ÖÇ03 Bu becerileri etkili biçimde kullanmak için gerekli olan kelime bilgisini elde eder.
ÖÇ04 Telaffuz, tonlama, vücut dili gibi iletişimde etkili konularda bilgi ve becerilerini geliştirir.
ÖÇ05 Sesleri doğru telaffuz etmeyi başarır.
ÖÇ06 Cümle başlangıçlarını doğru bir şekilde tamamlar.
ÖÇ07 Sözlü iletişimde beden dilinin son derece önemli olduğunu kavrar.
ÖÇ08 Jest ve mimik ile iletişim kurar.
ÖÇ09 Yineleme yapmadan konuşur.
ÖÇ10 Yapacağı konuşmayı karşısındakine doğru ve etkin bir şekilde aktarır.
ÖÇ11 Etkili bir konuşmada teknolojik aletlerin yardımını kullanır.
ÖÇ12 Verilmiş olan Powerpoint sunum ödevini sözlü olarak sunar.
ÖÇ13 Sözlü iletişimde bilgilerin aktarım sürecini kavrar.
ÖÇ14 Aktarılan ifadelerin bilgi, sosyal ya da bireysel olup olmadığını anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders izlencesinin tanıtımı Kelime ve telaffuz çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Hikayeleme Deneylenmiş bir olayı hatırlama ve en iyi şekilde aktarma planlaması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Tartışma Tartışılması kültürel, profesyonel ve kişisel gelişim açısından yararlı konularda beyin fırtınası yapma ve tartışma konusu seçme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Sebep-sonuç belirten konularda konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 İkna etme amaçlı konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Kısa hikaye okuyup aktarma, sunu yapma Hikaye seçme okuma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Şiir okuma, şiir hakkında duygu ve fikir beyan etme, sunu yapma Şiir seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınav için hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek pasaj dinleyip hakkında konuşma, sunu yapma Pasajları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek videolar izleyip hakkında konuşma, sunu yapma Videoları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Gazete ve dergilerden güncel olaylar seçip hakkında konuşma, sunu yapma Tartışılacak konulara karar verme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Kısa skeç yazıp sunu yapma Skeç yazma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Skeç sahneye koyma, sunu yapma Skeç yazma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek oyunlar oynama, sunu yapma Oyunları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Genel tekrar Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,60
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 08:40