HMS266 Sağlığın değerlendirilmesi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS266
Ad Sağlığın değerlendirilmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin ana amacı öğrenciye sağlığın değerlendirilmesi yöntemleri ve uygulamaları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders sağlığın değerlendirilmesi esasları,Hafta öykü alma ve fiziksel muayene yöntemleri ,Hastanın genel değerlendirmesi, saç deri ve tırnak değerlendirmesi,Baş- boyun değerlendirmesi,Göz, kulak, burun, boğaz değerlendirmesi,Solunum sistemi değerlendirmesi,Kalp ve dolaşım sistemi değerlendirmesi,Genito-üriner sistem değerlendirmesi,Meme ve tiroid değerlendirmesi,Kas iskelet sistemi değerlendirmesi,Sinir sistemi Değerlendirmesi,Gastrointestinal sistem değerlendirmesi,Abdomenin değerlendirilmesi,Beslenme durumunun değerlendirilmesi, dersin değerlendirmesi; konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.

Notlar

1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlığı değerlendirmenin amaçlarını tanımlar.
ÖÇ02 Uygun görüşme tekniklerini kullanarak kapsamlı öykü alır.
ÖÇ03 Bireyi fiziksel-psikososyal olarak muayeneye hazırlar.
ÖÇ04 Fiziksel tanılama becerilerini hemşirelik bakımında kullanır.
ÖÇ05 Hastanın genel sistem değerlendirmesini yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fiziksel Değerlendirme Becerileri 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
2 Fiziksel Muayene için hazırlık 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
3 Sağlığın Etnik Ve Kültürel Açıdan Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Bireyin Genel Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Deri Ve Deri Eklerinin Değerlendirilmesi 1 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Deri Ve Deri Eklerinin Değerlendirilmesi 2 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Baş ve Boyun muayenesi 1 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Baş ve Boyun muayenesi 2 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Toraks Ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Meme ve Aksilla Muayenesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Kardiyovasküler Sistem 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Abdominal Bölge Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Kas- İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Kadın- Erkek Genitoüriner Sistem Değerlendirilmesi 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 1. Aslan F. E. (2017). Sağlığın değerlendirilmesi klinik karar verme (2.baskı). Akademisyen Kitabevi. 2. Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için fiziksel muayene yöntemleri. İstanbul Tıp Kitabevi. 3. Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/öğrenci hemşire ve ebeler için fizik muayene. Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Sabuncu N, Akça Ay F. (2015). Klinik beceriler sağlığın değerlendirilmesi, hasta bakım ve takibi (2.baskı). Nobel Tıp Kitabevleri. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:04