Genel Bilgi
Kod | BY504 |
Ad | İleri Hücre Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre matriksindeki moleküllerinin yapısının anlaşılması
Dersin İçeriği
Hücre matrixi molekülleri ; Hücre içindeki moleküllerin iletişimi ve hücreler arası haberleşmenin moleküler yapısı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İleri Hücre Fizyolojisi Ders Notları
Notlar
İleri Hücre Fizyolojisi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre içi ve hücreler arası iletişimdeki moleküllerin yapısının kavranması |
ÖÇ02 | Hücre içindeki haberleşmenin moleküler temeli |
ÖÇ03 | Hücre bileşenleri ve görevleri |
ÖÇ04 | Hücre membranından madde iletimi |
ÖÇ05 | Osmoz, Filtrasyon, difüzyon ve pasif iletim mekanizmaları |
ÖÇ06 | Hücrenin aksiyon Potansiyeli ve çalışma mekanizması |
ÖÇ07 | Hücrede meydana gelen anabolik ve katabolik reaksiyonlar |
ÖÇ08 | Çok hücrelilerdeki sinirsel ve hormonal haberleşme |
ÖÇ09 | Nörotransmitter maddelerin haberleşmedeki rolleri |
ÖÇ10 | Sekonder mesajcıların hücreler arası haberleşmedeki rolleri |
ÖÇ11 | Kalsiyum iyonlarının iletimdeki önemleri |
ÖÇ12 | Büyüme faktörleri ve onkogenler |
ÖÇ13 | Nöropeptidlerin haberleşmedeki önemleri |
ÖÇ14 | Nikotinik ve muskarinik reseptörlerin çeşitleri ve özellikleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre matrixi molekülleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hücre içindeki haberleşmenin moleküler temeli | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Hücre bileşenleri ve görevleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Hücre içindeki moleküllerin iletişimi ve hücreler arası haberleşmenin moleküler yapısı | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hücre membranından madde iletimi | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Osmoz, Filtrasyon, difüzyon ve pasif iletim mekanizmaları | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hücrenin aksiyon Potansiyeli ve çalışma mekanizması | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hücrede meydana gelen anabolik ve katabolik reaksiyonlar | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çok hücrelilerdeki sinirsel ve hormonal haberleşme | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sekonder mesajcıların hücreler arası haberleşmedeki rolleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kalsiyum iyonlarının iletimdeki önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Büyüme faktörleri ve onkogenler | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nöropeptidlerin haberleşmedeki önemleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Nikotinik ve muskarinik reseptörlerin çeşitleri ve özellikleri | Yüz yüze | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |