Genel Bilgi
Kod | BY0035 |
Ad | Hayvanlarda Enzimlerin Kimyasal İnhibitörleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı omurgasız ve omurgalı hayvanlarda enzim inhibitörlerinin etkisini göstermektir.
Dersin İçeriği
Enzim İnhibitörlerinin hayvanların dokularındaki toksik etkileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Prof. Dr. Muzaffer ATASAĞUNGtL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enzim hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Enzim inhibitörlerinin neler olduğu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Enzim inibitörlerinin hayvan enzimlerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Enzimlerin mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | İnhibitörlerin etki mekanizmalrı hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enzimler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Enzimlerin Kimyasal İnhibitörleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İnsektisitker | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İnsektitlerin Etki Mekanizmaları | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hidrokarbon İnhibitörleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Halojenli Hidrokarbonlar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aromatik Hidrokarbonlar | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Metalik İnhibitörler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Metal Toksisitesi ve Etkileyen Faktörler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Metallerin Mutajenik ve Karsinojenik Etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Metallerin Biyolojik İzlenimleri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Civanın Etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kadmiyumun Etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kurşunun Etkileri | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |