Genel Bilgi
Kod | BY707 |
Ad | PAGE Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyoloji uygulamalarında kullanılan protein elektroforez tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Proteinlerin canlı dokulardan izolasyonu, izolasyon için kullanılan çözeltiler, elektroforez teknikleri ve uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Protein Metodları
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | PAGE tekniğinin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Polyacrylamide jellerin yapısını ve oluşumunu kavrar |
ÖÇ03 | Poliakrilamid jel sistemlerinin kullanım alanlarını ve amaçlarını kavrar |
ÖÇ04 | PAGE tekniklerinin uygulanmasını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proteinlerin izolasyonu için kullanılan çözeltiler | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tuzlar, Metal iyonları, inhibitörler ve şelatörler | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | proteinaz inhibitörleri | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Polyacrylamide jellerin yapısı ve oluşumu | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Polimerizasyon ve katalizörler | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Jeli oluşturan bileşenlerin fizikokimyasal özellikleri | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Separating ve stacking jellerin hazırlanması | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Homojen, gradient, denatüre ve native PAGE jellerinin hazırlanması ve protein örneklerinin separasyonu | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | PAGE elektroforez uygulamalarındaki hataların nedenleri | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Protein bantlarını saptama yöntemleri | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Selüloz asetat elektroforezi | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | İzoelektrik fokuslama | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | PAGE jellerde enzim aktivitesinin saptanması | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Akrilamid jellerin kurutulması ve saklanması | güncel ders notları ve ilgili makalelerin okunması, internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |