Genel Bilgi
Kod | BY572 |
Ad | Water Pollution and Fish Physiology |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Amacı / Hedefi
To teach the toxic effects of metals on fish physiology
Dersin İçeriği
Physiological responses of fishes to various pollutants such as metals, pesticides, detergents, polychlorinated biphenyls and petroleum hydrocarbons in the aquatic environment
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Water Pollution and Fish Physiology Alan G. Heath
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | learn general toxicology |
ÖÇ02 | learn responses of fishes to organic pollutants |
ÖÇ03 | learn responses of fishes to metals |
ÖÇ04 | learn responses of fishes to pesticides |
ÖÇ05 | learn responses of fishes to detergents and other contaminants |
ÖÇ06 | learn response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics |
ÖÇ07 | learn response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics |
ÖÇ08 | learn response of blood parameters of fish to xenobiotics |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | general toxicology | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | responses of fishes to organic pollutants | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | responses of fishes to metals | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | responses of fishes to pesticides | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | responses of fishes to detergents and other contaminants | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | response of blood parameters of fish to xenobiotics1 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | response of blood parameters of fish to xenobiotics2 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | response of reproduction and growth of fish to xenobiotics3 | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | response of fish to environmental hypoxia | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | factors affecting toxicity in aquatic systems | Current lecture notes, literature, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Reading the notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |