Genel Bilgi
Kod | BMM333 |
Ad | Elektronik Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
BMM331 dersi kapsamında bahsedilen genel elektronik devrelerin uygulamalarının yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Güç kuvvetlendiricileri, BJT ve MOSFETli fark kuvvetlendiricileri, OPAMP ve uygulamaları, enstrümentasyon kuvvetlendiricisi, I-V ve V-I dönüştürücüleri, gerilim karşılaştırıcıları, Scmitt tetikleyici, astable multivibrator, Sallen-Key aktif filtreler, ADC ve DAC dönüştürücüler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikroelektronik Laboratuvar Uygulamaları 2, M. İstanbullu, M. Avcı, Karahan Yayınları, 2019
Notlar
Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güç yükselteçlerini tanır. |
ÖÇ02 | Farksal yükselteci bilir. |
ÖÇ03 | OPAMP karakteristiklerini bilir. |
ÖÇ04 | OPAMP devrelerini kurar. |
ÖÇ05 | Geribesleme tiplerini tanır. |
ÖÇ06 | V-I ve I-V dönüştürücüleri bilir. |
ÖÇ07 | Karşılaştırıcı ve Scmitt tetikleyicileri mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Astable multivibrator çalışmasını bilir. |
ÖÇ09 | Enstrumantasyon yükselteç tasarlar. |
ÖÇ10 | Sallen-Key aktif filtre tasarlar. |
ÖÇ11 | Sayısaldan analoga dönüştürücüyü tanır |
ÖÇ12 | Analogtan sayısala dönüştürücüyü analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güç yükselteçleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | BJTli fark kuvvetlendiricisi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | MOSFETli fark kuvvetlendiricisi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | İdeal işlemsel kuvvetlendirici (OPAMP) ve parametreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Eviren, evirmeyen, toplayıcı ve çıkarıcı OPAMP yükselteçler. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Türev alıcı, integral alıcı ve hassas doğrultucu. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Enstrumantasyon yükselteci. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Gerilim karşılaştırıcı ve Schmitt tetikleyici | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Sallen-Key Aktif filtre devreleri | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Sayısaldan analoga dönüştürücüler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Analogtan sayısal dönüştürücüler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Telafi Deneyleri 1 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 2 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 3 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanlı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanlı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |