Genel Bilgi
Kod | BMM333 |
Ad | Elektronik Lab. 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA İSTANBULLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
BMM331 dersi kapsamında bahsedilen genel elektronik devrelerin uygulamalarının yapılmasıdır.
Dersin İçeriği
Güç kuvvetlendiricileri, BJT ve MOSFETli fark kuvvetlendiricileri, OPAMP ve uygulamaları, enstrümentasyon kuvvetlendiricisi, I-V ve V-I dönüştürücüleri, gerilim karşılaştırıcıları, Scmitt tetikleyici, astable multivibrator, Sallen-Key aktif filtreler, ADC ve DAC dönüştürücüler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikroelektronik Laboratuvar Uygulamaları 2, M. İstanbullu, M. Avcı, Karahan Yayınları, 2019
Notlar
Microelectronics Circuit Analysis and Design, D. Neamen, McGrawHill, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güç yükselteçlerini tanır. |
ÖÇ02 | Farksal yükselteci bilir. |
ÖÇ03 | OPAMP karakteristiklerini bilir. |
ÖÇ04 | OPAMP devrelerini kurar. |
ÖÇ05 | Geribesleme tiplerini tanır. |
ÖÇ06 | V-I ve I-V dönüştürücüleri bilir. |
ÖÇ07 | Karşılaştırıcı ve Scmitt tetikleyicileri mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Astable multivibrator çalışmasını bilir. |
ÖÇ09 | Enstrumantasyon yükselteç tasarlar. |
ÖÇ10 | Sallen-Key aktif filtre tasarlar. |
ÖÇ11 | Sayısaldan analoga dönüştürücüyü tanır |
ÖÇ12 | Analogtan sayısala dönüştürücüyü analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güç yükselteçleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | BJTli fark kuvvetlendiricisi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | MOSFETli fark kuvvetlendiricisi. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | İdeal işlemsel kuvvetlendirici (OPAMP) ve parametreleri. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Eviren, evirmeyen, toplayıcı ve çıkarıcı OPAMP yükselteçler. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Türev alıcı, integral alıcı ve hassas doğrultucu. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Enstrumantasyon yükselteci. | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Gerilim karşılaştırıcı ve Schmitt tetikleyici | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Sallen-Key Aktif filtre devreleri | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Sayısaldan analoga dönüştürücüler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Analogtan sayısal dönüştürücüler | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Telafi Deneyleri 1 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri 2 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneyleri 3 | Laboratuvar föyünü okuma, ön hazırlık raporunu hazırlama ve simulasyon yapma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanlı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama tabanlı sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |