BMM335 Biyomedikal Enstrumantasyon Lab. 1

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BMM335
Ad Biyomedikal Enstrumantasyon Lab. 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Uygulamalı Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AHMET AYDIN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. AHMET AYDIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. AHMET AYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Biyomedikal enstrümanların genel yapılarının tanıtılarak biyomedikal sinyallerin edinimi ve işlenmesi üstünde pratik bilgi kazandırılması

Dersin İçeriği

Laboratuvar Cihazlarının tanıtılması MATLAB arayüzünün tanıtılması Dijital ortamda analog sinyallerin edinimi EKG ve uygulamaları EMG ve uygulamaları EOG ve EEG uygulamaları

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Laboratuvar Deney Kitabı

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Laboratuvar cihazlarını tanır. Biyomedikal Ölçümlerde bilgisayar arayüzlerini tanır.
ÖÇ02 Analog ölçüm yapabilir.
ÖÇ03 Temel düzeyde Matlab öğrenir
ÖÇ04 Biyopotansiyel sinyalleri elektronik ortamda kaydedip tanılayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. 5
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Deney yapma ve tasarlama.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 MATLAB Programlama: MATLAB programlamaya giriş Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
2 MATLAB Programlama: Temel kod yazma Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
3 MATLAB Programlama: Kompleks problemler için kod yazılması Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
4 MATLAB Programlama: Simulink öğrenme ve simülasyon gerçekleştirilmesi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Wheatstone köprü devresi analizi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
6 NTC ile Sıcaklık Analizi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
7 Enstrumantasyon Yükselteçleri-1 Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Enstrumantasyon Yükselteçleri-2 Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Loadcell ile Ağırlık Ölçümü Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 EMG Ölçülmesi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 EOG Ölçülmesi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 ECG Ölçülmesi Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Telafi Deneyleri 1 Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Telafi Deneyleri 2 Deney föylerinin okunması ve orada belirtilen ön çalışmanın yapılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:07