Genel Bilgi
Kod | ALMS212 |
Ad | İleri Yazma Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste almanca yazma becerisini geliştirmeye yönelik bilgiler verilmekte ve uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu amaçla, tümce, paragraf, metin, ana tümce, konu tümcesi, konu daraltma, metin bağdaşıklığı gibi metin oluşturmaya yönelik temel kavramlar tanıtılmakta ve betimleme, açıklama, tartışma metinleri, iş mektubu, özgeçmiş yazımı gibi metin örnekleri verilmekte ve söz konusu metin türlerine ilişkin uygulamalar yapılmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010 Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997
Notlar
Jürgen Baumann, Otto Ludwig, Aufsaetze vorbereiten-Schreiben lernen, Basisartikel in Praxis Deutsch 80
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ02 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ03 | Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ04 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yorumlama tekniğinin özelliklerinin öğretilmesi | Örnek yorum inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Giriş, gelişme ve sonuç yapıların içeriğinin özellikleri | Bir metni bölümlere ayırma. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Bir metnin dağıtılması ve sözkonusu metinden yola çıkılarak tahtada örnek bir yorum yazma. Öğrencilere farklı bir metnin dağıtılması ve yorumlamaları | Metin analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması | Ödevleri tamamlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Makale özelliklerinin verilmesi ve örnek bir makale ile pekiştirilmesi | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Grup olarak makale yazma | Makale inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tartışma/İkna makalesiyazımı | Makale karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Açıklayıcı anlatımın özellikleri ve örnekleri Sözkonusu anlatım ile ilgili ödev Characteristics and examples of expository narration Homework related to the narration in question | Açıklayıcı anlatım örneği inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Özgeçmiş yazma | Özgeçmiş örnekleri bulma ve inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Diktat Çalışması | Bir metni dinleyip yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | İş başvurusu yazma | İş başvuru metni inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Şikayet mektubu yazma | Şikayet mektubu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Davet mektubu yazma | Davet mektubu örneği inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,04 | ||
AKTS | 2 AKTS |