ALMS212 İleri Yazma Becerileri 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS212
Ad İleri Yazma Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste almanca yazma becerisini geliştirmeye yönelik bilgiler verilmekte ve uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu amaçla, tümce, paragraf, metin, ana tümce, konu tümcesi, konu daraltma, metin bağdaşıklığı gibi metin oluşturmaya yönelik temel kavramlar tanıtılmakta ve betimleme, açıklama, tartışma metinleri, iş mektubu, özgeçmiş yazımı gibi metin örnekleri verilmekte ve söz konusu metin türlerine ilişkin uygulamalar yapılmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010 Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997

Notlar

Jürgen Baumann, Otto Ludwig, Aufsaetze vorbereiten-Schreiben lernen, Basisartikel in Praxis Deutsch 80


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ02 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. Understands and explains the
ÖÇ03 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
ÖÇ04 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yorumlama tekniğinin özelliklerinin öğretilmesi Örnek yorum inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Giriş, gelişme ve sonuç yapıların içeriğinin özellikleri Bir metni bölümlere ayırma. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Bir metnin dağıtılması ve sözkonusu metinden yola çıkılarak tahtada örnek bir yorum yazma. Öğrencilere farklı bir metnin dağıtılması ve yorumlamaları Metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması Ödevleri tamamlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Makale özelliklerinin verilmesi ve örnek bir makale ile pekiştirilmesi Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Grup olarak makale yazma Makale inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tartışma/İkna makalesiyazımı Makale karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Açıklayıcı anlatımın özellikleri ve örnekleri Sözkonusu anlatım ile ilgili ödev Characteristics and examples of expository narration Homework related to the narration in question Açıklayıcı anlatım örneği inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Özgeçmiş yazma Özgeçmiş örnekleri bulma ve inceleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Diktat Çalışması Bir metni dinleyip yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 İş başvurusu yazma İş başvuru metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Şikayet mektubu yazma Şikayet mektubu inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Davet mektubu yazma Davet mektubu örneği inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,04
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:29