ALMS210 İleri Okuma Becerileri 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS210
Ad İleri Okuma Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste almanca okuma becerisini geliştirmeye yönelik bilgiler verilmekte ve uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu amaçla, farklı metin türleri aracılığıyla okuma becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak okuma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde okuma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notu yoktur

Notlar

Andreas Gold, "Lesen kann man lernen: Wie man die Lesekompetenz fördern kann"


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
ÖÇ02 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ03 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
ÖÇ04 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri okuma becerileri dersininim önemi. Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yorumlama tekniğinin özelliklerinin öğretilmesi Örnek yorum inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Derste işlenecek metin türleri Metin Türleri bulma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 A2/B1 düzeyinde kısa hikaye, farklı türlerde güncel metinler Metin analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması Ödevleri tamamlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Gazete metinlerinin özelliklerinin verilmesi ve güncel bir metnin incelenmesi Gazete metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Dergi metinleri Dergi metni inceleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kitap önsözleri Kitap önsözü bulma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Edebi metin incelemesi Edebi metin örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tarihteki önemli Alman yazarlar ve eserleri Alman yazarları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Grimm kardeşler: Dastapfere Schneiderlein Metni okuyup anlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Okuma testi: Der Fuchs und der Rabe Metni analiz etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Metin özelliklerini tespit etme "Sophie Scholl: Die Weisse Rose" Yazarın başka metinlerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 ""Nachtsschlafen die Ratten doch" metnini okuma ve anlama Metni yapısal olarak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 56
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,24
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:28