Genel Bilgi
Kod | BMS306 |
Ad | Mekanik Laboratuvarı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin katı ve akışkan mekaniği ile bilgi birikimlerini biyomedikal mühendisliği müfredatı kapsamında uygulayarak pratik bilgiler edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Katı ve akışkan mekaniğinde görülmüş olan teorik bilgilerin uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Deney Föyleri
Notlar
Earl B. Smith, Mechanical Engineering Laboratory Manual, Andesite Press (August 20, 2017) ISBN-13 : 978-1375717953
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler mekanik sistemlerde ölçme ve değerlendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler mekanik ölçme aletlerini ve cihazlarını öğrenir ve bunlarla nasıl ölçüm yapacağını uygulayarak öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaştığı mekanik problemleri ölçüm yolu ile karakterize eder ve çözer. |
ÖÇ04 | Öğrenci mekanik sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mekanik Ölçme Aletleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ölçme Aletleri Kalibrasyonu | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Üst Ekstremite Ölçme ve Değerlendirme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 1-Çekme Testi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 2-Sertlik | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 2-Sertlik-Rockwel | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 3-Yorulma | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mekanizmalar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akışkanların Reolojik Özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Akış Ölçümü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Borularda Basınç Kayıpları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Pompalar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |