Genel Bilgi
Kod | BMS306 |
Ad | Mekanik Laboratuvarı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÇETİN CANPOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin katı ve akışkan mekaniği ile bilgi birikimlerini biyomedikal mühendisliği müfredatı kapsamında uygulayarak pratik bilgiler edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Katı ve akışkan mekaniğinde görülmüş olan teorik bilgilerin uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Deney Föyleri
Notlar
Earl B. Smith, Mechanical Engineering Laboratory Manual, Andesite Press (August 20, 2017) ISBN-13 : 978-1375717953
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci mekanik sistemlerde ölçme ve değerlendirmeyi kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci mekanik ölçme aletlerini ve cihazlarını öğrenir ve bunlarla nasıl ölçüm yapacağını uygulayarak öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaştığı mekanik problemleri ölçüm yolu ile karakterize eder ve çözer. |
ÖÇ04 | Öğrenci mekanik sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş-2 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Mekanik Ölçme Aletleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ölçme Aletleri Kalibrasyonu | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Üst Ekstremite Ölçme ve Değerlendirme | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 1-Çekme Testi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 2-Sertlik | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 2-Sertlik-Rockwel | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri 3-Yorulma | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Mekanizmalar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akışkanların Reolojik Özellikleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Akış Ölçümü | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Borularda Basınç Kayıpları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Pompalar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |