BBT135 Tarım Tarihi ve Deontolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBT135
Ad Tarım Tarihi ve Deontolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı genel GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE insanın tarım ile olan ilişkileri ve tarımdaki gelişmelerin insan yaşamına etkileri günümüzdeki yapısı ile bir bütünlük içinde felsefi boyutta öğrenciler ile tartışmak ve öğrencilerin çalıştıkları konunun insanlık için önemini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze insanın tarihi süreçte besin temin etme temeline dayalı gelişmesi ve uygarlıkların farklılaşması işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tarım Tarihi ve Deontoloji ders notu

Notlar

ilgili diğer notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım tarihi ve uygarlıkların başlangıcı hakkında bilgi edinir, eski Uygarlıklarda Tarımın yerini kavrar ve tarımın geçirdiği aşamalar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Yakın tarihte yaşanan tarımsal gelişmeleri kavramanın yanı sıra, osmanlı dönemindeki tarımsal üretim sistemini öğrenir ve sanayi devriminin tarıma etkilerini kavrar
ÖÇ03 Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkılarını kavrar, Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütlerinin önemini kavrar ve Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlarını kavrar
ÖÇ04 Ziraat Mühendisliği Kapsamı ve ilgili mevzuatı öğrenir, Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönünü kavrar, Çevre Etiğini kavrar, Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği kavram ve içeriğini öğrenir ve Sürdürülebilir tarımı kktemelden kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsanin İlk Tarımsal İşlevi Ve Uygarlıkların Gelişimi Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İnşalığın Toprakla Tanışması, Geçirdiği Evrim ve Aşamalar Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eski Uygarlıklarda Tarım Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yakın Tarihimizde Tarım Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkıları Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı Ve İlgili Mevzuat Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çevre Etiği Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:00