BY052 Mikroplastikler ve Nanoplastikler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY052
Ad Mikroplastikler ve Nanoplastikler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mustafa TUNÇSOY


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, küresel ölçekte mikroplastik ve nanoplastik kirliliğinin tanımlanması ve mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin oluşturduğu tehdidin minimize edilmesi için kontrol ve giderim yöntemlerinin öğrenmektir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini mikroplastikler ve nanoplastiklerin oluşumu ve tanımı, canlılar üzerindeki etkileri, kalıcı organik kirleticiler ve ağır metallerin mikroplastiklerle taşınımı, mikroplastiklerin hidrodinamik taşınımları, mikroplastik kirliliğinin kontrolü ve giderimleri oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Mustafa TUNÇSOY Powerpoint Sunum


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin oluşum süreçleri hakkında genel bilgileri edinir
ÖÇ02 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin canlılar üzerindeki etkilerini öğrenir
ÖÇ03 Kalıcı organik kirleticiler ve ağır metallerin taşınımı açısından mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin etkilerini öğrenir
ÖÇ04 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin hidrodinamik taşınımlarını ve küresel kirliliğe katkısını öğrenir
ÖÇ05 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin kontrolü ve su ortamından giderim yöntemlerinin öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroplastik ve nanoplastiklere giriş Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Plastik kullanımı ve plastik kirliliğinin kronolojisi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Mikroplastiklerin oluşumu, birincil ve ikincil mikroplastikler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin su, toprak ve hava kirliliği üzerindeki etkileri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Su kaynaklarında yüzey sularında, su kolonunda ve sedimentlerde mikroplastik ve nanoplastik kirliliği Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin sucul yaşam üzerine etkileri Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Mikroplastiklerin ve nanoplastiklerin tespiti, ayrılması ve tanımlanması için kullanılan teknikler Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mikro ve nanoplastiklerin davranışları Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Mikro ve nanoplastiklerin hidrodinamik taşınımları Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Atıksularda mikroplastiklerin varlığı, kaynakları, atık su arıtma tesislerinde giderimi Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Mikroplastiklerin su ortamından giderilebilirliği Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Makale tartışma I Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Makale tartışma II Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Makale tartışma III Kaynak ders notları ve ders sunuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 162
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,48
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 09:57