Genel Bilgi
Kod | BMS411 |
Ad | Mikrokontrolcülü Sistem Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Erkan ÖDEMİŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mikrokontrolcülerle cihaz tasarımına yönelik uygulamaların öğretilmesi ve gerçekleştirilmesidir. Bu kapsamda, I2C ve SPI haberleşme protokolleri, Bluetooth ve kablosuz haberleşme gibi veri toplama yöntemleri ve sensörler ile motorlar gibi çevre birimlerin kontrolü ve kullanımına yönelik orta ve ileri düzey uygulamalar yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Mıkrokontrolcüler ile SPI ve I2C haberleşmeleri, Bluetooth ve kablosuz haberleşme uygulamaları, RS232 haberleşmesi, EEPROM veri işlemleri, CANBus protokolü, IMU sensorler, basınç sensoru, sıcaklık sensoru, adım ve DC motor uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Herkes İçin CCS ile PIC Programlama CCS C ile PIC Programlama
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrokontrolcü kullanarak cihaz tasarımı becerisi kazanır |
ÖÇ02 | SPI, CANBus ve I2C gibi haberleşme protokollerini bilir ve uygular. |
ÖÇ03 | Bluetooth ve kablosuz haberleşme uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | RS232 haberleşmesini kullanır. |
ÖÇ05 | IMU sensorleri tanır ve kullanır. |
ÖÇ06 | H köprü devresi kullanarak DC motor sürer. |
ÖÇ07 | Basınç ve sıcaklık sensörü gibi çevresel elemanları tanır ve kullanır. |
ÖÇ08 | Mikrodenetleyici kullanarak çevresel birimlerden veri toplar. |
ÖÇ09 | Adım motor sürücü devresini bilir ve motor kontrolünü gerçekleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrokontrolcü uygulamalarına giriş ve temel birimler | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Motor sürücü uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | IMU sensörler | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Basınç ve sıcaklık sensörü uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | EEPROM veri işlemleri | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Bluetooth haberleşme | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Mıkrokontrolcü ile Bluetooth uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | SPI haberleşme | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
10 | SPI haberleşmesi uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | RS232 haberleşme protokolü | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | I2C haberleşme protokolü | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
13 | CANBus haberleşme protokolü ve uygulamaları | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
14 | Nesnelerin interneti | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Ağ haberleşmesi | Ders kaynaklarını okuma ve ön hazırlık raporunu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |