UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişlerini ve yakın çevreleri hakkında bilgi verebilmeleri, günlük konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak etkili iletişim kurmaları ve kişisel yaşam, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili yaygın ifadeleri ve temel cümle yapılarını doğru ve akıcı bir şekilde kullanmaları beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerini geliştirmelerine yönelik olarak dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini destekleyen kişisel tanıtım, günlük iletişim, aile ve sosyal çevre, alışveriş, seyahat, sağlık ve iş hayatı gibi konuları içeren etkinlikler sunar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Smart Choice-Starter-Öğrenci Kitabı (Oxford University Press)

Notlar

Perfect-English-grammar.com/Allthingsgrammar.com/ agendaweb.org/ Öğretim elemanı tarafından dijital ortamlardan alınan ve öğrenci seviyesine göre uyarlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Şimdiki zamanı kullanarak devam eden eylemleri tanımlar.
ÖÇ02 Ev eşyalarını ve konumlarını betimler.
ÖÇ03 Şehirde yön sorma ve tarif etme stratejilerini uygular.
ÖÇ04 Yiyecekleri ve içecekleri sayılabilirliklerine göre sınıflandırır.
ÖÇ05 Restoranlarda ve alışveriş ortamlarında sipariş vermek için uygun ifadeler kullanır.
ÖÇ06 Günlük hayatta sık ziyaret edilen mekanların işlevlerini değerlendirir.
ÖÇ07 Geçmişte yapılan aktiviteleri zaman ifadeleriyle bütünleştirerek ifade eder.
ÖÇ08 Boş zaman aktiviteleri ve hobilerin bireysel ve sosyal etkilerini karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giysiler-Şimdiki zaman Bir önceki dönem işlenen konular tekrar edilmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Şimdiki zamanla sorular-gündelik aktiviteler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Rol Oynama, Tartışma, Grup Çalışması
3 Evdeki eşyalar-... vardır yapısı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Grup Çalışması
4 Yer Zarfları-Bir odayı tarif etme Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Yer zarfları/Yer-yön tarifi Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Yer tarifini takip etme-Çevremizdeki yerler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışma
7 Haritada yer bulma-Tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Önceki konular, tekrar edilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yiyecek ve içecekler-sayılabilen/sayılamayan isimler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Biraz/birkaç/hiç-yiyecek ve içecekle ilgili sözcükler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Geçmişle ilgili konuşma, was/were Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
12 Was/were yapısıyla sorucümleleri, insanları yerleri tarifeden sıfatlar, renkler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grup Çalışması
13 Geçmiş zaman-fiiller-geçmiş zaman aktiviteleri Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Grup Çalışması
14 Düzenli ve düzensiz fiiller-Geçmiş zamanda sorular Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Genel Tekrar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmelidir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Final Sınavı Önceki konular, tekrar edilmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 12:34