ZMS439 Kültür ve Çağdaş Sanat

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZMS439
Ad Kültür ve Çağdaş Sanat
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sanat ve kültürel değerleri bir ihtiyaç olarak gören, kültür ve sanat değerlerini koruyarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip, çağdaş sanat ürünleri üzerinde yorum yapabilecek nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste farklı kültür tanımları ve biçimleri öğretilerek kültür kuramı üzerine felsefecilerin görüşleri anlatılır. Kültür ve çağdaş sanat ilişkisi açıklanır. Çağdaş sanatın anlamı ve gelişim süreci ele alınır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Artut, K. (2021) Sanat Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık

Notlar

Arnheim, R. (2007) Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. Whitham, G., Pooke Grant. (2010). Çağdaş Sanatı Anlamak. Çev: Tufan Göbekçin. İstanbul: Optimist Yayınları. Artut, K. (2020) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür ve sanat kavramı üzerinde disiplinlerarası anlayışına uygun sosyolojik bir olgu olarak bakma bilgi ve becerisini kazanır.
ÖÇ02 Günümüz kültür ve sanatın gelişimine yönelik kuramları ve yaklaşımları öğrenir
ÖÇ03 Dijital kültür, görsel okuryazarlık ve görsel kültür kavramlarını açıklar.
ÖÇ04 Modernizm sonrası çağdaş sanat hareketleri üzerinde bir görüşe sahip olur
ÖÇ05 Kültür endüstrisi ve çağdaş sanat algısı gibi kavramları açıklar
ÖÇ06 Ülkelerin kültür ve sanat politikaları üzerine bilgi sahibi olur.
ÖÇ07 Küreselleşme sürecindeki kültür ve çağdaş sanat pratiklerinin etkileri üzerinde yorumlar yapar.
ÖÇ08 Sürdürülebilir kültür ve sanat kurumlarının sosyolojik etkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültür tanımı ve kültür kavramına kuramsal yaklaşımlar. Bir sonraki ders için kaynaklar önerilecek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültür kavramı ve kültür tarihine giriş. Bazı düşünürlerin kültür üzerine görüşleri Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültür ve ideoloji. Walter Benjamin ve Thedor Adorno'nun yaklaşımı. Yapısalcılık ve Semiyotik Kültür Analizi Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kültürel topluluklar, kültür çeşitleri. Popüler kültür, Elit kültür Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Estetik kavramı. Kültür ve sanat ilişkisi Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sanatın kısa tarihi. Sanat ve estetik kavramlarına giriş Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sanatın amacı, türleri Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sanatçı kimliği, sanatçı tarzı Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sanatın ürünlerinin kuramsal açıdan sınıflandırılması Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çağdaş sanatı hazırlayan sebepler. Modernizm kavramına giriş Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Post modernizm ve çağdaş sanat akımları, çağdaş sanat müzeleri Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Güncel sanat hareketleri ve çağdaş sanat algısı Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çağdaş sanatı anlamak, yorumlamak. Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Çağdaş sanat pratikleri bağlamında kültür endüstrisi Önerilen kaynakları hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev yönergesine uygun projelerin hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 03:30