Genel Bilgi
Kod | BY0031 |
Ad | Su Toksikolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Su organizmalarında toksik maddelerin etkileri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Akuatik organizmalarda (Omurgasız ve Omurgalı Hayvanlar) ksenobiyotiklerin etkisi işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Aquatik TOxicogy Donald C. Malins Gary K. Ostrander
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su organizmaları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Suda bulunan toksik maddeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Toksik maddelerin su organizmaları üzerine olan olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Toksik maddelerin organizmaların letal etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Toksik maddelerin organizmaların subletal etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Organizmaların toksik maddelere karşı dirençleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Metal ve metal nanopartiküller | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Metal ve metal naopartiküllerin kaynakları | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | metal ve metal nanopartiküllerin alınımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Metal ve metal nanopartiküllerin taşınımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Metal ve metal nanopartiküllerin atılımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Metal ve metal nanopartiküllerin birikimi | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Su organimalarında metal toksisitesinin mekanizmaları | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Akuatik toksikolojide fizyolojik toksikinetik modellerin kullanımı | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Metal ve metal nanopartiküllerin balıkların fizyolojik paremetreleri üzerine etkisi. | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Metal ve metal nanopartiküllerin balıkların biyokimyasal paremetreleri üzerine etkisi. | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Metal ve metal nanopartiküllerin su omurgasızları biyokimyasal paremetreleri üzerine etkisi. | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Metal ve metal nanopartiküllerin su omurgasızlarının fizyolojik paremetreleri üzerine etkisi. | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Metallothioneinler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Metal bağlayıcı proteinler | Kaynak Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |