Genel Bilgi
Kod | BY003 |
Ad | Modern Endüstriyel Mikrobiyoloji ve Biyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BURHAN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BURHAN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Modern endüstriyel mikrobiyoloji ve biyoteknoloji arasındaki ilişkinin kavranması ve biyoteknolojinin bu gün ve gelecekteki önemini kavratmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste Endüstriyel mikrobiyoloji ve biyoteknolojinin kapsamı, Endüstriyel mikrobiyoloji ve biyoteknolojide kullanılan mikroorganizmalar, Endüstriyel mikrobiyoloji ürünlerinin biyosentezindeki mikrobiyal yollar, Endüstriyel mikroorganizmalara ait metabolitlerin üretimleri, Biyoteknolojik organizmalardaki gelişmeler ve üretici suşların saptanması, Endüstriyel organizmalarda gen havuzlarının korunması, Fermentör uygulamaları, fermentasyon ürünlerinin ekstraksiyonu öğretilir, ve ürünlere örnekler verilir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Endüstriyel Mikrobiyoloji ve biyoteknoloji uygulamaları
Notlar
Endüstriyel biyoteknoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enüdüstriyel mikrobiyolojiyi kavrar |
ÖÇ02 | Biyoteknolojiyi kavrar |
ÖÇ03 | Biyoteknolojinin endüstriye uygulanması |
ÖÇ04 | Biyoteknolojik ürün geliştirilmesi |
ÖÇ05 | Biyoteknolojik ürünlerin endüstriyel üretimi |
ÖÇ06 | Biyoteknolojiye dönük endüstriyel alanlar |
ÖÇ07 | Biyoteknolojik endüstriyel uygulamalar |
ÖÇ08 | Endüstrinin biyoteknolojiye göre dizayn edilmesi |
ÖÇ09 | Yenilikçi teknolojiler ve biyoteknoloji |
ÖÇ10 | Endüstri ve biyoteknoloji ilişkisini formülasyonu |
ÖÇ11 | Biyoteknolojinin gelecekteki önemi |
ÖÇ12 | Endüstri ve biyoteknolojinin bugünü |
ÖÇ13 | Biyoteknoloji ve kimyasal uygulamalar |
ÖÇ14 | Biyoteknolojik ürünler ve hayatımıza etkileri |
ÖÇ15 | Biyoteknolojik ürünler ve olası yansımaları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enüstriyel biyoteknoloji | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Endüstriyel biyoteknolojinin tarihçesi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyoteknoloji nedir | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyoyeknoloji ve endüstriyel ilişki | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Klasik endüstriyel mikrobiyoloji | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fermentasyon teknolojisi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Fermentasyonla elde edilen ürünler | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Rekombinant DNA teknolojisinin biyoteknolojiye uygulanması | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Rekombinant aşıların ürtetimi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Rekombinant organizmaların üretimi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Rekombinant ürünlerin biyoteknolojik üretimi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Biyoteknolojinin çevre mikrobiyolojisinde uygulanması | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Endüstriyel insülin üretimi | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yeşil kimya | İlgili konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |