Genel Bilgi
Kod | HEM670 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kuramsal bilginin uygulama alanına aktarılmasını içerir
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Tüm literatür
Notlar
Tüm literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikiyatri hemşireliği alanında uzmanlık düzeyindeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilerini özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve sonuçlara ulaşır. |
ÖÇ02 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikiyatri hemşireliği alanına yenilik getiren yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular ve sonuçlarını araştırır. |
ÖÇ03 | Psikiyatri hemşireliğine özgü nitelikli bilimsel bilgi ve kanıt üretme sorumluluğunu bağımsız ve/veya ekip çalışması yaparak yerine getirir, nicel ve nitel düzeyde araştırma planlar, uygular ve raporlar. |
ÖÇ04 | Psikiyatri hemşireliği alanındaki araştırma yöntemlerini seçme ve kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir. |
ÖÇ05 | Yürüttüğü bilimsel çalışmalarda ve bilimsel makaleleri değerlendirirken istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Sağlıklı ve hasta bireyin bütüncül değerlendirilmesi, gereksinimlerin belirlenmesi, uygun bakımın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Yapılan planların kuramsal bilgiye dayalı olarak tartışılması Vakaların etik ilkeler, rol ve standartlar doğrultusunda tartışılması IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Aile değerlendirmesi Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
9 | Family assessment Developing policies to improve existent psychiatric care IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme I | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme II | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme III | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
13 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme IV | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme V | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
15 | Özel durumu olan (Engelli, kronik hastalıklı vb.) birey ve/veya aileyi ele alma Varolan psikiyatrik bakımı değerlendirerek bunu geliştirmek için politika üretme VI | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |