Genel Bilgi
Kod | HEM618 |
Ad | Cerrahi Hemşireliğinde Hasta Bakımı ve Eğitimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Cerrahi hastasının bakımına yönelik bilgi kazandırmaktır. Öğrencinin bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve bilgiyi yorumlama yeteneğini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Hasta Eğitiminin Önemi ve Hasta Eğitiminde Temel Kavramlar; Hasta bakımı, hasta bakımında temel kavramlar, genel ilkeler; Eğitim Metodları ve Bu Metodların Kullanımı -Görsel ve İşitsel Araçların Hazırlanması ve Kullanımı; Problem Çözme Becerisi, Hasta Eğitim Sürecinin Hemşirelik Sürecine uyarlanması; Cerrahi Hemşireliğinde Hasta Bakımında Kullanılan Kuram ve Modeller; Taburculuk Eğitimi; Yaşlı Hastalarda Perioperatif Hemşirelik Bakımı; Rehabilitasyonun Prensipleri ve Hemşirelik Yaklaşımları; Cerrahi hemşireliğinde Kanıt temelli hasta bakım uygulamaları; Akılcı ilaç kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Arslan S. (Ed.) (2021). Cerrahi Hemşireliğinde Temel Kavramlar ve Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasta eğitiminin önemi ve hasta eğitiminde temel kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Hasta eğitimini etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Eğitim metodları ve bu metodların kullanımını kavrayabilir. |
ÖÇ04 | Kritik düşünme ve etik karar verme yetisine sahip olabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasta Eğitiminin Önemi | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma |
2 | Hasta Eğitiminde Temel Kavramlar | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Benzetim, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Eğitim Metodları ve Bu Metodların Kullanımı -Görsel ve İşitsel Araçların Hazırlanması ve Kullanımı | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Problem Çözme Becerisi, Hasta Eğitiminin Önündeki Engeller | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Problem Çözme Becerisi, Hasta Eğitim Sürecinin Hemşirelik Sürecine Uyarlanması | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cerrahi Hastası ve Yakınlarının Eğitim Gereksinimleri | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Cerrahi Hemşireliğinde Hasta Bakımında Kullanılan Kuram ve Modeller | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Taburculuk Eğitimi | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Benzetim, Örnek Olay |
10 | Yaşlı Hastalarda Perioperatif Hemşirelik Bakımı | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Rehabilitasyonun Prensipleri ve Hemşirelik Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | Cerrahi hemşireliğinde Kanıt temelli hasta eğitimi | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma |
13 | Hasta Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Cerrahi hemşireliğinde Kanıt temelli hasta bakım uygulamaları | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Benzetim |
15 | Akılcı ilaç kullanımı | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım, tartışma, örnek olay, olgu | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |