Genel Bilgi
Kod | HEM586 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders sonunda öğrencinin; kuramsal bilgisini uygulama alanına aktarması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği alanına özgü kuramsal bilginin psikiyatri hemşireliği alanına özgü kuramlardan geliştirilen modelleri de kullanarak uygulama alanına aktarılmasını içerir
Dersin Ön Koşulu
------
Kaynaklar
Varcarolis' Foundations of Psychiatric-Mental Health Nursing 9th Edition Interpersonal Relationships 8th Edition
Notlar
Psikiyatri Hemşireliği dergileri, Bilimsel araştırma yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi ve gelecekteki yönelimini tartışır. |
ÖÇ02 | Psikiyatride temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımını örneklerle açıklar |
ÖÇ05 | Ruh sağlığını etkileyen fiziksel, ruhsal, sosyal etkenleri örneklerle açıklar. |
ÖÇ06 | Psikiyatrik hastalıkları kuramlara göre açıklar |
ÖÇ07 | Aile merkezli psikiyatri uygulamalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amacının açıklanması, seminer konularının paylaşımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Ön hazırlık | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinin gelişimi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Psikiyatride temel kavramlar, - Stres - Anksiyete - Kriz | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Tedavi edici iletişim- terapötik ortam - Transferans-karşıt trnsferans - Psikiyatride ekip çalışması, psikiyatri hemşiresinin rol ve fonksiyonları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Gelişim dönemleri ve ruh sağlığı açısından önemi Savunma mekanizmaları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Savunma mekanizmalarının önemi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ruhsal hastalıklar için risk faktörleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Psikiyatride kuram ve kuramcılar, - Psikanalitik kuram - Davranışçı kuram | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Psikiyatride kuram ve kuramcılar, - Varoluşçu kuram - Bilişsel kuram - Biyomedikal kuram | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Toplum ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Konsültasyon liyezon psikiyatri hemşireliği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Psikiyatri hemşireliği uygulama standartları- hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Değerlendirme, Sınava ön hazırlık | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |