Genel Bilgi
Kod | HEM546 |
Ad | Sağlığın Değerlendirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilerin hemşirelik bakımında sağlığı değerlendirmenin önemini kavraması ve veri tabanı oluşturmada kullanılabilecek yöntemlere ilişkin beceri kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
1. Hemşirelik Bakımında Sağlığı Değerlendirmenin Önemi 2. Fiziksel Değerlendirme Becerileri 3. Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık 4. Bireyin Genel Değerlendirilmesi 5. Deri ve eklerinin Değerlendirilmesi 6. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi 7. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Göz) 8. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Kulak ve İşitme) 9. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Burun, Sinüsler, Ağız ve Farenks) 10. Toraks ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi 11. Meme ve Aksillaların Değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Bates B. (2008) A Guide to physical examination and history taking. 10. ed., Lippincott Williams & Wilkins, USA. 2. Görgülü R.S. (2002) Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. 72 Tasarım Ltd. Şti. Ankara. 3. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 4. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa.
Notlar
ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hemşirelik bakımının planlanmasına temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrayabilme, |
ÖÇ02 | 2. Elde edilen verileri analiz edebilme, |
ÖÇ03 | 3. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene yöntemlerinin kullanılmasının önemini kavrayabilme, |
ÖÇ04 | 4. Fiziksel değerlendirme için gereken hazırlıkları yapabilme, |
ÖÇ05 | 5. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini yorumlayabilme, |
ÖÇ06 | 6. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini analiz edebilme, |
ÖÇ07 | 7. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini sınıflandırabilme, |
ÖÇ08 | 8. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini ayırt edebilme, |
ÖÇ09 | 9. Fiziksel muayeneden elde ettiği verileri değerlendirebilme, |
ÖÇ10 | 10. Fiziksel muayeneden elde ettiği verilerle bireyin hemşirelik bakımı için yargıda bulunabilme, |
ÖÇ11 | 11. Hemşirelik bakımında kullanacağı fiziksel muayene becerilerini uygulamaya aktarabilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Sağlığın değerlendirilmesine giriş | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2. Sağlık öyküsü alma | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3. Fizik muayene | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4. Yaşam bulgularını Sağlık algılamaları ve sağlık yönetimi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5. Beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | 6. Boşaltımın değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7. Aktivite ve egzersizin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | 8. Duyu ve algıları değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 9. Uyku ve dinlenmeyi değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kardiyovasküler sistem değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Solunum sisteminin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üreme sisteminin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kas-iskelet sisteminin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Derinin değerlendirilmesi | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |