Genel Bilgi
Kod | HEM001 |
Ad | Psikolojik ilk yardım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Afetlerde PİY uygulama becerisinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Psikolojik İlk Yardım ve uygulaması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Kök T. Psikolojik İlk yardım, Okuyan Us Yayınları,
Notlar
Psikolojik lk Yardım: Saha Çalı © Türk Psikolojik Danı anları çin Rehber ma ve Rehberlik Derne i 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci psikolojik ilk yardımı tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenci psikolojik ilk yardımda sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci psikolojik ilk yardımda öz bakımı bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci psikolojik ilk yardımda etkili iletişimi bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci psikolojik ilk yardım basamaklarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik İlk Yardım (PİY)'a Giriş | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kriz ve krize müdahale nedir? | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Psikolojik İlk yardımda sorumluluklar I-Güvenlik, itibar, haklara saygı | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Psikolojik İlk yardımda sorumluluklarII-Yerel kültürü göz önüne alma | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Psikolojik İlk yardımda sorumluluklarIII-Güvenlik, itibar, haklara saygı | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Psikolojik İlk yardımda sorumluluklarIV-Diğer acil durumları dikkate alma | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Psikolojik İlk yardımda sorumluluklarV-Öz bakım | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Psikolojik İlk yardım hizmeti sunma-I etkili iletişim | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Psikolojik İlk yardım hizmeti sunma-II Hazırlık, durum hakkında bilgi toplama | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Psikolojik İlk yardım hizmeti sunma-III PİY ilkeler, izle, dinle, bağ kur | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Psikolojik İlk yardım hizmeti sunma-IV Yardımı sonlandırma, Özel yardıma gereksinim olanlar | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öz bakım ve yardım edene yardım | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Depremde çocuğunu kaybetmiş birey PİY uygulaması I | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Depremde eşini kaybetmiş birey PİY uygulaması | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, literatür tarama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |