Genel Bilgi
Kod | HEM703 |
Ad | Örgüt Geliştirme ve Örgütsel Davranış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERAP TORUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Örgüt kültürü ve örgüt iklimini tanıyarak, uygun davranış gelişmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği
Bu ders örgüt geliştirme tarihi, örgüt geliştirme tanımı, örgüt geliştirmenin karakteristikleri ve temelleri, hemşirelik örgütleri ve hemşirelikte örgütsel davranış konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anderson, D.L. 2017. Örgüt Geliştirme: Örgütsel Değişime Yön Veren Süreç. Dinçer, Ö. 2013. Örgüt Geliştirme Teori Uygulama ve Teknikleri. Alfa Yayınları
Notlar
Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgüt geliştirme tarihini bilir. |
ÖÇ02 | Örgüt geliştirme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Örgüt geliştirme teorilerini bilir. |
ÖÇ04 | Örgütsel davranış kuramlarını bilir. |
ÖÇ05 | Örgütsel davranış geliştirme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ06 | Örgütsel güven, Örgütsel bağlılık ve Örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgüt Geliştirmenin Tarihi, Tanımları ve Türleri | okuma | |
2 | Örgütsel Değişim ve Örgütsel Değişimin Çeşitlilik ve Sınırları | okuma | |
3 | Örgüt Kültürü | okuma | |
4 | Örgütsel güven, Örgütsel bağlılık | okuma | |
5 | Örgütsel İklim | okuma | |
6 | Yönetim Etiği | okuma | |
7 | -Örgüt Kültürünün Sınıflandırılması -Örgüt Kültürünün Ögeleri | okuma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Sağlık Bakım Kurumlarında Örgüt Kültürü | okuma | |
10 | Etik İklim ve Avantajları | okuma | |
11 | Örgüt Kültüründe Yönetici Hemşirelerin Rolü | okuma | |
12 | Hemşirelikte Örgütsel güven, Örgütsel bağlılık ve Örgütsel vatandaşlık davranışı | okuma | |
13 | Nörolinguistik programlama | okuma | |
14 | Örgüt Geliştirmede Problemler ve Beklentiler | okuma | |
15 | Örgütsel vatandaşlık davranışı geliştirme | okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |