Genel Bilgi
Kod | TAM253 |
Ad | Ürün İşleme Tekniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA GÜLLÜOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım ürünlerinin işlenmesinde geçerli işlemler ve karakteristik özellikler, teknik özellikleri,Taşıma, iletim tesisleri, Taneli ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması, Öğütme parçalama makineleri, presler, homojenizatörler, Bölgesel, ulusal ihraç ürünleri, paketleme tesisleri, Ürün depolama, kurutma ve muhafaza tesisleri.
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünlerin işlendiği tesislerde üretim bandı ve ürün işleme makinelerinin çalışma ilkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fakültede okutulan ders notları
Notlar
Teknik Gezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal ve tarıma dayalı sanayi kuruluşlarda mekanizasyon zincirinin oluşturulması, işletilmesi ve optimizasyonunu gerçekleştirir. |
ÖÇ02 | Tarım ve tarıma dayalı sanayi işletmelerde modern tarım tekniklerine uygun üretim yapısı oluşturur. |
ÖÇ03 | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarım makinaları aracılığıyla çözülebilecek sorunları belirler. |
ÖÇ04 | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları ile diğer sosyal-kültürel konularda temel kavramları tanır, güncel bilgiler edinir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının imalat yöntemlerini bilir ve malzemeleri tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varır ve girişimcilik ve yenilikçilik konularının önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının temel uygulamalarında makinaların ayar, bakım ve tarlada kullanımını ve sorunlarını bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini uygular, optimum mekanizasyon zincirinin oluşturur, işletmeciliğini yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç boyutlu tasarım yazılımlardan en az birisini bilir ve uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları imalatına dönük yasa ve yönetmelikleri bilir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel ve hayvansal üretimde tarımsal mekanizasyon kapsamında çözülebilecek sorunları tespit eder, mevcut tarım makinaları içinden seçim yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslar arası proje kaynaklarını, başvuru, kabul ve izleme süreçlerini bilir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ve tarım makinaları ile ilgili ulusal-uluslar arası yasal düzenlemeleri bilir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinaları tasarım ve imalatında üç boyutlu katı modelleme kavramını uygular. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarına uygun malzeme seçer. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için başvurulması gereken yöntemleri bilir, uygular. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyon konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım makinalarının üretimi, pazarlanması ve servis ağı oluşturulması işlerini planlar ve yönetir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları Alanında yeterli altyapıya sahip olur. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım makinaları tasarımına dönük yeni uygulama ve yazılımları öğrenir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları sektörünün imalat sanayi, kamu kurumları ve meslek odaları temsilcileriyle staj, uygulama, güncel sorunları izleme kapsamında iletişim kurar, farklı çalışma ortamlarında sorumluluk üstlenir. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları alanında çalışan firmalara AR-GE ve teknoloji geliştirme konusunda destek olur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Tanelerin sınıflandırılmasında kullanılan özellikler | Sayfa:4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Elekler, elek çeşitleri ve eleklerin çalışma teorisi | Sayfa:15 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarımsal ürünlerin temizlenmesi ve sınıflandırılması: Silindirik ve diskli triyörler | Sayfa:16 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Tanelerin Aerodinamik Özelliklerine Göre Ayrılması ve Hava Kanalları | Sayfa:50 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tanelerin Sürtünme Kuvveti Farkına Göre Ayrılması. | Sayfa:31 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tanelerin yüzey pürüzlülük ve ağırlıklarına göre ayrılması | Sayfa:32 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tanelerin mekanik, optik ve elektriksel özelliklerine göre ayrılması. | Sayfa:50 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarım ürünlerinin elenmesinde kullanılan elekler | Sayfa:113 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Öğütme ve parçalama makineleri | Sayfa:144 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kurutma | Sayfa:188 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Soğutma | Sayfa:214 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Genel tekrar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları | Power point sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Sunumların değerlendirilmesi | Power point sunum | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |