ISLZ309 Pazarlama Yönetimi

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISLZ309
Ad Pazarlama Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HİLAL İNAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilere pazarlama yönetimi faaliyetlerinin iş dünyasında etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi kabiliyetini kazandırmaktır.Öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, küresel pazarlama, internette pazarlama, etik ve sosyal sorumluluk konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof. Dr. Serap ÇABUK, Prof. Dr. Mehmet İ. YAĞCI

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tüketicilere uygun ürünleri oluşturma, fiyatlandırma, dağıtma ve tutundurma faaliyetleri ile ilgili pazarlama stratejileri geliştirir.
ÖÇ02 İnternette pazarlamanın geleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları açıklar ve bu farklılıklara göre stratejiler geliştirir.
ÖÇ03 Yabancı ülke kültürlerindeki tüketicilerin farklılıklarını saptar ve dış pazarlarda başarılı olmanın esaslarını saptar.
ÖÇ04 Sosyal sorumluluk kavramı çerçevesinde toplumun çıkarlarını göz önünde bulunduran kampanyalar ve faaliyetler planlar.
ÖÇ05 Pazarlama problemlerinin çözümüne yönelik öneriler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ürün Kavramı Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Hizmet Pazarlaması Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Toptancılık ve Perakendecilik Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tutundurma (Promosyon) Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Reklam ve Halkla İlişkiler Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Satış Geliştirme ve Kişisel Satış Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fiyatlama Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İnternette Pazarlama Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Küresel Pazarlamaya Giriş Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Küresel Pazarlama Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Etik ve Sosyal Sorumluluk Kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:34