Genel Bilgi
Kod | EMG57723 |
Ad | Profesyonel Koçluk |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı: Tüm yönetim kademelerinde çalışanların kişisel ve profesyonel potansiyellerini maksimize etmelerine katkı sağlamak amacıyla düşünce doğurucu ve yaratıcı bir süreçte onlarla nasıl ortaklık yapacaklarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
1-Yönetici, lider ve koçluk kavramlarını tanımlamak 2-Koç, mentor, danışman, psikolog farklarını açıklamak 3-Koçluk becerilerini açıklamak 4-Koçluk ortamını açıklamak 5-Etik ilkeleri tanımlamak 6-Etkin dinleme becerisi 7-Güçlü soru sorma becerisi 8-Grow tekniği 9-Değerler çalışması 10-Yaşam denge çarkı çalışması 11-Kişilik profilleri çalışması 12-Koçlukta metafor çalışması 13-Kişisel Swot çalışması 14-Vizyon çalışması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Koaktif koçluk, Laura Whitworth, Karen Kimsey House, Henry Kimsey House, Phillip Sandahl, MediaCat
Notlar
Performans için Koçluk, Yönetim Kitapları, John Whitmore
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koçluğu ve temel kavramlarını tanımlar |
ÖÇ02 | Koçluğun, yöneticilik ve liderlikle olan ilişkisini açıklar |
ÖÇ03 | Koçluğun, mentörlük, danışmanlık ve psikologdan farkını açıklar |
ÖÇ04 | Dinleme seviyelerini tanımlar |
ÖÇ05 | Etkin dinleme becerisini kazanır |
ÖÇ06 | Güçlü soru sorma sürecini açıklar |
ÖÇ07 | Güçlü sorular sorma becerisini uygular |
ÖÇ08 | Koçluğun etik ilkelerini açıklar |
ÖÇ09 | Koçluk ortamını tanımlar |
ÖÇ10 | Grow tekniğini tanımlar |
ÖÇ11 | Değerler çalışmasını tanımlar |
ÖÇ12 | Kişilik profillerini tanımlar |
ÖÇ13 | Kişisel swot çalışmasını tanımlar |
ÖÇ14 | Vizyon çalışmasını tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Koçluk kavramı | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Koçluk, yöneticilik ve liderlik kavramları ilişkisi | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Etkin dinleme becerisi | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Güçlü soru sorma becerisi | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Grow tekniği | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Değerler çalışması | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Yaşam denge çarkı çalışması | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Kişilik profilleri çalışması | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Kişisel Swot çalışması | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Koçlukta metafor | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Koçlukta değişim çarkı | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Koçlukta vizyon çalışması | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Vizyon Çalışması sunumu_1 | koaktif koçluk | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
14 | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
15 | Vizyon çalışması sunumları_2 | Koaktif koçluk | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | vizyon çalışması sunumu_3 | koaktif koçluk | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Koaktif koçluk | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |