Genel Bilgi
Kod | MG3822 |
Ad | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin unsurları, önemi, işleyişi, uygulamaları ve teorik gelişimi hakkındaki detaylı bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları ve stratejilerine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Global Edition + MyLab Marketing with Pearson eText (2017) Kenneth E. Clow
Notlar
Üniversite kütüphane veritabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısa bir sözlü sunum yapar. |
ÖÇ02 | Bir şirketi ve pazarlama iletişimi faaliyetlerini hızlı bir şekilde anlar. |
ÖÇ03 | Pazarlamacılar için mevcut olan bir dizi medya ve yöntemi tanımlar. |
ÖÇ04 | Pazarlama iletişimiyle ilgili bir bakış açısını açıkça tartışır. |
ÖÇ05 | Pazarlama İletişimi teorileri ve kavramları hakkında kapsamlı bir anlayış sergiler. |
ÖÇ06 | Yaratıcılık için bir Pazarlama İletişimi Özeti hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş ve teorik altyapı | Genel giriş, makale ve konuların paylaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Pazarlama Sürecindeki Rolü | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
3 | Reklam ve tutundurma organizasyonu | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
4 | Tüketici davranışları Açısından Değerlendirilmesi | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
5 | İletişim Süreci | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
6 | Kaynak, Mesaj ve Kanal Faktörleri | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
7 | Hedeflerin Belirlenmesi ve Bütçe | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Arasınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Yaratıcı Planlama ve Geliştirme Stratejisi | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
10 | Yaratıcı Uygulama ve Değerlendirme Stratejisi | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
11 | Medya Planlama ve Stratejisi | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | Doğrudan Pazarlama | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
13 | Internet ve Interaktif Medya | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
14 | Uluslar arası bütünleşik pazarlama iletişimi | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
15 | Bütünleşik pazarlama iletişminin etik ve sosyal tarafı | İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |