Genel Bilgi
Kod | MG3810 |
Ad | Pazarlama Kuramı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama disiplinine temel teşkil eden kuramların gelişimi ve pazarlama araştırmalarında kullanımına ilişkin bilgilerin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlama alanında sıklıkla kullanılan farklı disiplinlerden kuramları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pazarlama'da Kullanılan Teoriler, Ed. Mehmet İsmail Yağcı ve Serap Çabuk, MediaCat, (2014).
Notlar
Journal of Consumer Behaviour, Journal of Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of the Academy of Marketing Science vb. yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama disiplininde kullanılan kuramlara ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmalarında kullanılan teorik modellerin gelişimine ilişkin altyapı sahibi olur. |
ÖÇ03 | Pazarlama biliminin doğuşu ve gelişimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Pazarlama disiplini ile diğer disiplinlerin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Pazarlama kuramlarını temel alarak araştırma modelleri geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Pazarlama bir bilim midir | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pazarlama bilimine eleştirel yaklaşım | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal mübadele teorisi-Rasyonel seçim teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bekleyiş teorisi-Yeniliklerin yayılması teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Atfetme teorisi-Eşitlik teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Vekalet teorisi-Teknoloji kabul teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyal ağlar teorisi-Bilişsel uyumsuzluk teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Rekabette karşılaştırmalı üstünlük teorisi-Beklenti teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gerekçeli eylem teorisi-Ürün yaşam döngüsü teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bağlılık-güven teorisi-İkna bilgi modeli | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Pazarlamada dağıtım kanalı yönetimi kararları açısından işlem maliyeti analizi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Planlı davranış teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Genişletilmiş benlik teorisi-Sebep sonuç zinciri teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değişim teorisi-İknanın detaylandırma olasılığı modeli | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |