Genel Bilgi
Kod | EMG43701 |
Ad | Pazarlama Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİLAL İNAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİLAL İNAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Pazarlama İlkeleri, Prof. Dr. İsmet MUCUK, Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof. Dr. Serap ÇABUK, Prof. Dr. Mehmet İ. YAĞCI
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlamanın işletmedeki stratejik rolünü tanımlar. |
ÖÇ02 | Pazarlamada kullanılan modern analitik teknikleri ve kavramları kullanır. |
ÖÇ03 | Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapar. |
ÖÇ04 | Profesyonel düzeyde rapor yazabilir ve etkili görsel-sözel sunum yapar. |
ÖÇ05 | Pazarlama alanındaki küresel alan yazını takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Pazarlama Çevresi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tüketici Davranışı | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama |
5 | Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Hedef Pazar ve Pazar Bölümleme | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Ürün, Hizmet Pazarlaması ve Kar Amacı Gütmeyen Örgütlerde Pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Pazarlama Kanalları ve Dağıtım | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Satış Geliştirme ve Kişisel Satış | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fiyatlandırma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Küresel Pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Online Pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |