Genel Bilgi
Kod | MGU1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ ZEREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HİLAL İNAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET TURAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ARZU UZUN (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. JALE SAĞLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler |
ÖÇ03 | Araştırma takvimini hazırlar |
ÖÇ04 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır |
ÖÇ05 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ06 | Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir |
ÖÇ07 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ08 | Sonuçları sınıflandırır ve Sonuçları tartışır |
ÖÇ09 | Çalışmayı tez formatında sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | APA stili uygulama örnekleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma sorusu üzerine nedensellik tartışmaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Varılan sonuçların belirlenerek netleştirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez üzerinde düzeltmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Son okuma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |