Genel Bilgi
Kod | MGU800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HİLAL İNAN (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET TURAN (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ARZU UZUN (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DENİZ ZEREN (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. JALE SAĞLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İşletme Anabilim Dalında Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır
Dersin İçeriği
İşletme biliminde özel konular
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından belirlenen ve seçilen konuya uygun kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular. |
ÖÇ02 | Seçilen işletme anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | genel olarak tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | tez yazmadan önce yapılacaklar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | tez içeriği nasıl planlanır | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | alanının tanıtımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | paradigmalar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | kaynak kullanımında etik kurallar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | APA stilinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | APA stilinin uygulamalı örnekleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | içindekiler kısmının hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dipnotlar ve kayankçanın önemi ve hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tez izleme raporu yazma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez üzerinde değerlendirmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |