Genel Bilgi
Kod | MGS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak araştırması yetersiz görülürse devam edilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | Yapılanların gözden geçirilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürecin değerlendirilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Eksiklerin giderilmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonucun yazımı. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksikleri tamamlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 120 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |