MGS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MGS800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DENİZ ZEREN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİLAL İNAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TURAN (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ARZU UZUN (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. JALE SAĞLAR (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (Y Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (Z Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.

Notlar

Araştırma Yöntemleri N.Karasar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak araştırması yetersiz görülürse devam edilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Ön yazıma başlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara sınav Yapılanların gözden geçirilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Eksiklerin giderilmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucun yazımı. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksikleri tamamlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl sonu sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 120 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:49