Genel Bilgi
Kod | EMG23700 |
Ad | Pazarlama Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİLAL İNAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2018) Serap Çabuk, Mehmet İ. Yağcı, Nobel Kitabevi.
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir. |
ÖÇ02 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ04 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir. |
ÖÇ06 | Stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Çevresi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tüketici Davranışları ve Karar Verme | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ürün | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Pazarlama Kanalları ve Dağıtım | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Satış Geliştirme ve Kişisel Satış | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Fiyatlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Küresel Pazarlama ve İnternette Pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |