Genel Bilgi
Kod | HKU119 |
Ad | HUKUK EDEBİYAT |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
. Edebiyatta hukuk ve hukuk metinleri içinde edebi unsurların araştırılması.
Dersin İçeriği
Hukuk ve edebiyat dersinde ,Shakespeare, Kafka gibi edebiyatçıların eserleri ve bu eserlerde yer alan hukuki sorunaryer alacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hukukta anlatı ve anlatı da hukuk, Seçkin Yayınevi, 2021,Editörler Gülriz Uygur /Zeynep İspir
Notlar
edebi eserler ve filmler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi Başarıyla tamamlayan öğrenci; 1. Hukuk ile ilgili önemli edebi eserleri öğrenir. |
ÖÇ02 | 2.Hukuk metninin estetiği hakkında eleştirel bir bakış açısına sahip olur. |
ÖÇ03 | 3. Hukuki soyutlama, imgeleme, çözümleme, entelektüel yaratıcılık becerisini artırır. |
ÖÇ04 | Hukuk ve edebiyat metinlerinin karşılıklı olarak değerlendirilmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal Hukuk - Pozitif Hukuk | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sivil İtaatsizlik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | İntikamcılıktan hukuka geçiş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Yasa yapmak | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İnsan ve doğa arasındaki hukuki ilişki (Robinson Crusoe) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Normun ötesini araştırmak (Kafka) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Hakkın kötüye kullanılması (Venedikli Tüccar-Shakespeare) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sözleşme yükümlülüğünün gücü ve sınırları (Faust) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kanunun etkinliği (Kısasa kısas-Shakespeare) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Haklı ve haksız | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yasal ve yasadışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İyi ve kötü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hukuk ve sansür | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |