Genel Bilgi
Kod | MM003 |
Ad | Mimari Tasarımda Metamorfik Yaklaşım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin, çevresinde varolan nesnelerin yeniden yorumlanarak farklı bakış açıları oluşturulması hedeflenir
Dersin İçeriği
Maket, Soyutlama, Form Oluşturma, Eskiz, Mimari Yorum hakkında bilgiler verilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğal ve yapay çevrenin tümü
Notlar
mimarlık dergileri ve makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim yorumlaması, analizi, eskizi, maketi yapar |
ÖÇ02 | soyut anlatım gücünü ortaya koyabilmek için fotoğraf teknolojisini uygular |
ÖÇ03 | Yeni bakış açısı ile biçimi yorumlar |
ÖÇ04 | Literatürde biçimi sentaktik olarak çözümler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve program özeti | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Mimarlıkta Yöntem ve Önemi | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Metamorfoloji | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Mimarlık ve Metamorfoloji | literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Soyutlama | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Soyutlama ve Yorumlama | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yorumlama | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | ara sınav | eskiz | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Form analizi | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Form Oluşturma Süreci | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | tasarım Süreci | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Maket | maket ve eskiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | 3 Boyutlu Görseller | maket ve eskiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tartışma | maket ve eskiz | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sunum Paftaları Değerlendirme 1 | literatür araştırması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Finale hazırlık | literatür araştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |