MM006 Geçmişten Günümüze Anadolu'da Konut ve Değişimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MİMARLIK (YL)
Kod MM006
Ad Geçmişten Günümüze Anadolu'da Konut ve Değişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yüzyıllar boyu insanoğlunu ağırlayan Anadolu'nun kırsal yaşam tarzını sorgulama ve geleneksel ev dinamiğini tartışma becerisini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Evler ve Günümüz Çok Katlı Konutlar, Aile kavramı ve kırsal yaşam üzerinden yorumlanır

Dersin Ön Koşulu

Literatür taraması

Kaynaklar

Tarihten Günümüze Anadolu'Da Konut Ve Yerleşme - TARİH VAKFI YURT YAYINLARI - Mine Soysal, Güldehan Özbay

Notlar

Türk Evi - YemYayın - Cengiz Bektaş


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Anadolu'daki geleneksel konut plan tipolojilerini sınıflandırır
ÖÇ02 Bölgesel bağlamda kırsal plan tipleriyle apartman plan tiplerini çözümler
ÖÇ03 Geleneksel konutun aile ile olan ilişkisini yorumlar.
ÖÇ04 Günümüz çok katlı konutun sorunlarını eleştirel olarak yorumlar
ÖÇ05 Kent yaşamının bir parçası haline gelen apartman yaşam biçimini yorumlar.
ÖÇ06 Anadolu nun kırsal yaşam tarzını sorgular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyle ele alarak yorumlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Program Sunumu Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Anadolu'da yaşam ve Konut literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Sofa değerlendirmesi literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Hayat mekanı değerlendirmesi literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Avlu mekanı değerlendirmesi literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Eyvan mekanı değerlendirmesi Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 Oda ve Yaşam Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara sınav ders notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Konut ve Bahçe Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Aile kavramı Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kırsalda yaşam Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Kentte Yaşam Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Plan tipolojileri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 günümüz Plan tipolojileri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 tipolojileri sorgulama Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Final ödevine hazırlık ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 final sınavı ders notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 08:17