Genel Bilgi
Kod | MM562 |
Ad | Tarihi Çevrede Yeni Yapı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslar arası akademik çalışmalar ve uygulamalar çerçevesinde tarihi çevrede yeni yapı tasarımında benimsenebilecek yaklaşımların tartışılması
Dersin İçeriği
Tarihi çevrede yeni yapı tasarımına ilişkin yaklaşımlar, kentsel alanlarda kalitenin artırılması, sit alanlarında yeni bina tasarımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ADAM, R. (1993) New Buildings in Historic Contexts, RIBA Journal, February, p.27-29., AHUNBAY, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın , BENTLEY, I. (1985) Responsive Environments: A Manual for Designers, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) Urban Design in Context, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity, London, Common Ground., KUBAN, D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) Conservation and the City, London, Routledge., PORTEOUS, D. (1996) Urban Environmental Aesthetics, London, Routledge., TIESDELL, S., OC, T., HEATH, T. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Oxford, Architectural Press., TUGNUTT, A. And ROBERTSON, M. (1987) Making Townscape: A Contextual Approach to Building in an Urban setting, London, Batsford.
Notlar
ADAM, R. (1993) New Buildings in Historic Contexts, RIBA Journal, February, p.27-29., AHUNBAY, Z. (1996) Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayın , BENTLEY, I. (1985) Responsive Environments: A Manual for Designers, London: Architectural Press., BROLIN, B. C. (1980), Architecture in Context: Fitting New Buildings With Old, New York: Van Nostrand Reinhold., CANTACUZINO, S. (1997) Urban Design in Context, Built Environment, Vol. 22, No.4, p. 258-262., CLIFFORD, S. and KING, A. (eds.) (1993) Local Distinctiveness: Place, Particularity and Identity, London, Common Ground., KUBAN, D. (2000) Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu-Kuram ve Uygulama, İstanbul, YEM Yayın, LARKHAM, P. J. (1996) Conservation and the City, London, Routledge., PORTEOUS, D. (1996) Urban Environmental Aesthetics, London, Routledge., TIESDELL, S., OC, T., HEATH, T. (1996) Revitalizing Historic Urban Quarters, Oxford, Architectural Press., TUGNUTT, A. And ROBERTSON, M. (1987) Making Townscape: A Contextual Approach to Building in an Urban setting, London, Batsford.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihi çevrelerde koruma sorunlarını tanımlayabilir |
ÖÇ02 | Tarihi çevrede yeni bina tasarım kuramlarını tartışabilir |
ÖÇ03 | Tarihi çevrede yeni yapı tasarımı yaklaşımlarını yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Tarihi çevrenin özelliklerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel bilgi | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarihi Çevrede Koruma Problemleri | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarihi Çevrede Tasarım | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tarihi Çevrede Yeni Yapı | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Örneklerin Tartışılması | İlgili okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Alan Çalışması | Alan çalışması için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Alan çalışmasında elde edilen verilerin analizi | Analiz tabloları ve haritaları oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Arasınav | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-1 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-2 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-3 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-4 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-5 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-6 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-7 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Tarihi çevrede yeni yapı projesi tasarımı-8 | Proje tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final sınavı | Proje tasarımı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |