Genel Bilgi
Kod | MM563 |
Ad | Bilgisayar Destekli Betonarme Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı el ile yapısal çerçevelerin düzlemsel izostatik hesabı, iki boyutlu izostatik ve hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile yapısal çözümü, basit betonarme çerçevelerin bilgisayar programı yardımı ile boyutlandırma hesabı hakkında bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü, SAP2000 yapısal analiz programının tanıtımı ve düzemsel izostatik ve hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı ile çözümü ve boyutlandırılması hakkında bilgiler yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Adem DOĞANGÜN, Advanced Reinforced Concrete Design, PC Varghese
Notlar
TS500, seminer notları ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | El ile yapısal çerçevelerin düzlemsel izostatik hesabını yapar |
ÖÇ02 | İç kuvvet diyagramlarını çizer |
ÖÇ03 | İki boyutlu izostatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile yapısal çözümünü yapar |
ÖÇ04 | İki boyutlu hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile çözümünü yapar |
ÖÇ05 | Basit betonarme çerçevelerin bilgisayar programı yardımı ile boyutlandırma hesabını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü-1 | önhazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü-2 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | SAP2000 programının tanııtımı-1 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | SAP2000 programının tanııtımı-2 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | SAP2000 programının tanııtımı-3 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-1 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-2 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Arasınav | Ders notları ve makale incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-3 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çöüzümü-1 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çöüzümü-2 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-3 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma-1 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma-2 | Ders notları ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı | Ders notları ve makale incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notları ve makale incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |