MM563 Bilgisayar Destekli Betonarme Analiz

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM563
Ad Bilgisayar Destekli Betonarme Analiz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı el ile yapısal çerçevelerin düzlemsel izostatik hesabı, iki boyutlu izostatik ve hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile yapısal çözümü, basit betonarme çerçevelerin bilgisayar programı yardımı ile boyutlandırma hesabı hakkında bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde, düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü, SAP2000 yapısal analiz programının tanıtımı ve düzemsel izostatik ve hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı ile çözümü ve boyutlandırılması hakkında bilgiler yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Adem DOĞANGÜN, Advanced Reinforced Concrete Design, PC Varghese

Notlar

TS500, seminer notları ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 El ile yapısal çerçevelerin düzlemsel izostatik hesabını yapar
ÖÇ02 İç kuvvet diyagramlarını çizer
ÖÇ03 İki boyutlu izostatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile yapısal çözümünü yapar
ÖÇ04 İki boyutlu hiperstatik çerçevelerin SAP2000 programı yardımı ile çözümünü yapar
ÖÇ05 Basit betonarme çerçevelerin bilgisayar programı yardımı ile boyutlandırma hesabını yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü-1 önhazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Düzlemsel izostatik çerçevelerin el ile çözümü-2 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 SAP2000 programının tanııtımı-1 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 SAP2000 programının tanııtımı-2 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 SAP2000 programının tanııtımı-3 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-1 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-2 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Arasınav Ders notları ve makale incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Düzlemsel izoststik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-3 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çöüzümü-1 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çöüzümü-2 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Düzlemsel hiperstatik çerçevelerin SAP2000 ile çözümü-3 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma-1 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Düzlemsel çerçevelerde SAP2000 ile boyutlandırma-2 Ders notları ve makale incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Ders notları ve makale incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders notları ve makale incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:53