MM546 Depreme Dayanıklı Taşıyıcı Sistem Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM546
Ad Depreme Dayanıklı Taşıyıcı Sistem Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyanın iç yapısı ve depremlerin oluşumu, betonarme taşıyıcı sistem elemanları, betonarme yapılarda taşıyıcı sistemin yapının deprem davranışındaki etkisi, depreme dayanıklı yapı tasarımında, mimari proje aşamasında dikkat edilmesi gerekli konular, yapısal düzensizlikleri ve bu düzensizliklerin çözüm önerileri, başlıca deprem hasarlarını ve bunların önlenmesi için alınması gereken tedbirler ile ilgili bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir

Dersin İçeriği

Dünyanın iç yapısı ve depremlerin oluşumu, betonarme taşıyıcı sistem elemanları, depreme dayanıklı yapı tasarım ilkeleri, yapıda deprem açısından düzensizlik durumları ve bunların çözüm önerileri ile ilgili bilgiler yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Bayulke, N., Depreme Dayanıklı Betonarme ve Yığma Yapı Tasarımı, İzmir, 1998Celep, Z., Kumbasar, N., Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı, İstanbul, 1993Çamlıbel, N., Depreme Dayanıklı Yapıların Tasarım İlkeleri, İstanbul, 1994

Notlar

Seminer notları ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyanın iç yapısı ve depremlerin oluşumunu tanımlar
ÖÇ02 Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarını sınıflandırır/açıklar
ÖÇ03 Betonarme yapılarda taşıyıcı sistemin yapının deprem davranışındaki önemini kabul eder/açıklar
ÖÇ04 Depreme dayanıklı yapı tasarımında, mimari proje aşamasında dikkat edilmesi gerekli konuları açıklar
ÖÇ05 Yapısal düzensizlikleri ve bu düzensizliklerin çözüm önerilerini sınıflandırır/açıklar
ÖÇ06 Başlıca deprem hasarlarını ve bunların önlenmesi için alınması gereken tedbirleri açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyanın iç yapısı ve depremler hakkında genel bilgiler önhazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Beton ve betonarme Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-1 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-2 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-3 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-4 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Betonarme taşıyıcı sistem elemanları-5 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Arasınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Depreme dayanıklı yapı tasarım ilkeleri Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-1 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-2 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-3 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Düzensizlik durumları ve çözüm önerileri-4 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Klasik deprem hasarları ve güçlendirme-1 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Klasik deprem hasarları ve güçlendirme-2 Ders notlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Final sınavı Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:53