MM011 Türk Evi ve Değişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MİMARLIK (DR)
Kod MM011
Ad Türk Evi ve Değişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

600 yıllık bir tarihi süreci içinde barındıran Türk evlerinin aile ve yaşam üzerindeki değişimi ve etkilerini sorgulama becerisini kazanmaktır.

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk Evleri, Mimari Tipoloji, Ekoloji, Sokak ve Mahalle Kültürü

Dersin Ön Koşulu

Türk evi ve mekanlarının sorgulanması

Kaynaklar

Türk Evini Hayal Etmek - İletişim Yayınevi - Carel Bertram

Notlar

Makale ve Tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geleneksel Türk evi ailesinin mekan ile ilişkisini çözümler
ÖÇ02 Geleneksel Türk evinin mekan ve değişimlerini yorumlar
ÖÇ03 Türk evinin yokoluş sebeplerini yorumlar
ÖÇ04 Bölgesel bağlamda Türk evini değerlendirir
ÖÇ05 Türk evinin mekânsal değişlerini günümüz mekan anlayışıyla karşılaştırır.
ÖÇ06 Çekirdek aile yapısının mekânsal ihtiyaçları yorumlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirip derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerler ışığında strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda ve disiplinler arası etkileşimle kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve Program Sunumu Bulunmamaktadır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türk evi tarihsel Süreci sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Türk evi ve Bölgesel Tipolojileri 1 sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Türk evi ve Bölgesel Tipolojileri 2 sunum Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Türk evi ve Bölgesel Tipolojileri 3 sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Türk evi ve Bölgesel Tipolojileri 4 sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Turkish house and Regional Typologies 5 sunum Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
8 Ara sınav ders notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Türk evinin yokoluş Sebepleri 1 sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Türk evinin yokoluş Sebepleri 2 sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Türk evi ve mekanları 1 sunum Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Türk evi ve mekanları 2 sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Türk evi ve mekanları 3 sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Türk evi ve Aile sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Günümüz yaşamı ve Aile sunum Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Final öncesi Tartışma sunum Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Final ders notları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 04:02