Genel Bilgi
Kod | MM007 |
Ad | İleri Betonarme Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, beton ve çeliğin özellikleri ve bir yapı malzemesi olarak betonarmenin davranışı, betonarme yapısal eleman davranışları, yürürlükteki yönetmeliklere göre betonarme kolon, kiriş ve döşeme tasarımı, eğilme momenti ve eksenel kuvvet etkileri altında yapısal elemanların hesap yöntemleri ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmektir
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde, beton ve çeliğin malzeme özellikleri, eksenel kuvvet etkisi altındaki elemanların taşıma gücü hesabı, eğilme momenti etkisindeki elemanların taşıma gücü hesabı, çift donatılı kiriş hesabı, tablalı kesit hesabı gibi bilgiler yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Betonarme, Zekai CELEP, Advanced Reinforced Concrete Design, PC Varghese
Notlar
TS500, seminer notları ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beton ve çeliğin özellikleri ve bir yapı malzemesi olarak betonarmenin davranışını özetler |
ÖÇ02 | Betonarme yapısal eleman davranışlarını tanımlar |
ÖÇ03 | Yürürlekteki yönetmeliklere göre betonarme kolon, kiriş ve döşeme tasarımı yapar |
ÖÇ04 | Eğilme momenti ve eksenel kuvvet etkileri altında yapısal elemanlara gerekli hesap yöntemlerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerler ışığında strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda ve disiplinler arası etkileşimle kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapar. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beton ve donatı çeliğinin malzeme özellikleri | önhazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Betonarme yapı malzemesi ve özellikleri | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar-kolonlar-3 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Eksenel kuvvet altında betonarme elemanlar- çatlamadan sonra davranış | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arasınav | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Eğilme momenti etkisinde davranış-kirişler-3 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çift donatılı kesitler- Tablalı kesitler-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek problem çözümleri | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Örnek problem çözümleri-1 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Örnek problem çözümleri-2 | Ders notları, TS500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Final sınavı | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notları, TS500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |