Genel Bilgi
Kod | INGZ111 |
Ad | Dinleme ve Sesletim 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini, karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını, sesletimde bağlantı formlarını doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmasını sağlamak. İngilizce sesletim düzeylerini ve dinleme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
İngilizcede sesli ve sessiz harfler, sesler Türkçe ve ingilizce arasındaki benzer ve farklı sesler Türkçe ve İngilizce arasındaki kelime vurgu ve tonlama farklılıkları Türkçe ve İngilizce arasındaki tümce vurgu ve tonlama farklılıkları Akademik dilde yapılan konuşmaların içerikleri, özellikleri, sık kullanılan ifadeler Gündelik dilde yapılan konuşmaların içerikleri, özellikleri, sık kullanılan ifadeler Uluslararası Sesletim Alfabesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Sharpe, P. J. (2020). Barron's TOEFL iBT with audio CDs and practice test (17th ed.). Barron's Educational Series. Rogers, B. (2019). The Complete Guide to the TOEFL Test, iBT Edition (5th ed.). Cengage Learning. Cullen, P., French, A., & Jakeman, V. (2018). The official Cambridge guide to IELTS. Cambridge University Press. Baker, A., & Goldstein, S. (2021). Pronunciation pairs: An introduction to the sounds of English (3rd ed.). Cambridge University Press.
Notlar
Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngilizcede sözcük vurgusunu tanımlar. |
ÖÇ02 | İngilizcede tümce vurgusunu tanımlar. |
ÖÇ03 | İngilizcede tonlama farklılıklarını ayırt eder. |
ÖÇ04 | İngilizce ve Türkçedeki ses farklılıklarını ayırt eder. |
ÖÇ05 | İngizcede sesli ve sessiz harflerle sesler arasındaki farkı tanımlar. |
ÖÇ06 | Uluslararası Sesletim Alfabesinde kullanılan sembolleri tanır. |
ÖÇ07 | Akademik dilde yapılan bir konuşmada ana fikir ve detayları anlamlandırır. |
ÖÇ08 | Gündelik dilde yapılan bir konuşmada ana fikir ve detayları anlamlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içerik, işleyiş biçimi, kaynaklarını ve değerlendirme ölçütlerini tanıtma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Sayı, tarih, ülke ismi okuma çalışmaları, isim heceleme, telefon numarası söyleme, fonetik alfabe çalışması | Farklı kaynaklardan oluşturulmuş çeşitli dinleme aktiviteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Ses tonlamasının anlam üzerine olan etkisinin tanıma, analiz etme, yorumlama, uygulama, fonetik alfabe çalışması | İnternette tarama yaparak örnek video ve ses kayıtları bulmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Ders dışı okunan kitap ile ilgili film izleme ve kitap-film karşılaştırması yapma | Ders dışında izlenilecek film ile ilgili romanı/hikayeyi okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Farklı aksanlarda videolar, ses kayıtları izleme/dinleme, anlamlandırma çalışması | Ders hocası tarafından seçilen bazı video ve ses kayıtlarını ders öncesinde izlemek | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Farklı başlıklarda çeşitli dinleme aktiviteleri, bu konularda dinlenen pasajları anlamlandırma, yorumlama, soruları cevaplama çalışması | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Amerikan-İngiliz aksanlarında farklı örnekleri dinleme, uygulama, pratik yapma, anlamlarını kavrama çalışması | Farklı aksanlar içeren pasajları dinlemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Daha önceki pasajları dinleme, IPA alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısa belgesel izleme, soru cevaplama, yorumlama, tartışma | Belgesel konusuyla ilgili ön araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gösteri |
10 | Güncel bir haber ile ilgili dinleme yapma, tartışma | Sözcük bilgisi çalışması yapmak, konu hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | TED konuşması dinleme, ilgili soruları cevaplama, tartışma | İzlenecek TED konuşması ile ilgili düşündürücü soruları cevaplamak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Ders anlatımı/sohbet/tartışma konularında farklı ortamlarda ve kişiler arasında geçen dinleme aktivitileri, bu konuşmaların anlamlarını yorumlama, ilgili soruları cevaplandırma | Farklı konularda ve ortamlarda geçen kayıtları dinlemek, soruları cevaplandırmak, sözcük bilgisi çalışması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
13 | Şarkı dinleme, anlama, söyleme | Şarkı içeriğindeki sözcükler ve ifadelerle ilgili araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
14 | Engellilerle ilgili kısa bir film izleme | Konuyla ilgili ön araştırma yapma, konuya özel sözcük bilgisi çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çevresel problemleri konu alan video izleme | Konuyla ilgili ön araştırma yapma, konuya özel sözcük bilgisi çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |