INGZ114 Sözlü İletişim Becerileri 2

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ114
Ad Sözlü İletişim Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Sibel AYBEK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler akademik ve günlük dilde kendilerini daha etkili bir biçimde ifade etme becerilerini geliştirirler.

Dersin İçeriği

Geçmiş deneyimlerle ilgili konuşma, gelecek planları ve tahminleri ile ilgili konuşma, güncel konularda tartışma, kültürel, tarihsel, gündelik konularda sunu yapma, okunan veya dinlenen bir parçayı kendi ifadeleriyle aktarma, özetleme, şiir okuma, kısa diyaloglar ve skeçler yazıp sahneleme

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul gerektirmez

Kaynaklar

Kovacks, K. (2019). IELTS için Konuşma. Collins. Getzel, E. & Yaunish, T. (2012). Toefl Konuşma Becerileri.

Notlar

İnternet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, kendilerini farklı ortamlarda ve farklı amaçlarla ifade etme becerisini kazanırlar.
ÖÇ02 Öğrenciler yaşadıkları deneyimleri aktarma, gelecek planları ve tahminleri hakkında konuşma becerilerini geliştirirler.
ÖÇ03 Öğrenciler gerçek yaşamda farklı ortamlarda karşılaşılabilecek durumlarla ilgili diyalog veya kısa skeçler yazıp oynarak bu durumlarda kullanılabilecek kelime, resmiyet düzeyi, vücut dili ve mimikler konusunda deneyim sahibi olurlar.
ÖÇ04 Öğrenciler kültürel, tarihsel veya güncel konularda araştırma ve sunu yaparak topluluk önünde konuşma, soruları yanıtlama becerilerini geliştirirler.
ÖÇ05 Öğrenciler farklı konularda tartışma ve ikna etme becerilerini geliştirirler.
ÖÇ06 Öğrenciler okudukları bir hikayeyi, dinledikleri veya okudukları bir parçayı kendi ifadeleriyle aktarma ve özetleme becerilerini geliştirirler.
ÖÇ07 Öğrenciler bu becerileri etkili biçimde kullanmak için gerekli olan kelime bilgisini tanımlar.
ÖÇ08 Öğrenciler telaffuz, tonlama, vücut dili gibi iletişimde etkili faktörler ile ilgili farkındalık geliştirir ve uygularlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geçmiş deneyimler hakkında konuşma Kelime, gramer ve telaffuz çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Güncel konu ve sorunlarla ilgili konuşma, sunu yapma Toplumsal yaşamdan bir konu/sorun belirleme ve sınıfta tartışma için araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 Tartışma Tartışılması kültürel, profesyonel ve kişisel gelişim açısından yararlı konularda beyin fırtınası yapma ve tartışma konusu seçme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Sebep-sonuç belirten konularda konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 İkna etme amaçlı konuşma, sunu yapma Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Kısa hikaye okuyup aktarma, sunu yapma Hikaye seçme okuma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 Şiir okuma, şiir hakkında duygu ve fikir beyan etme, sunu yapma Şiir seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Kültürel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek pasaj dinleyip hakkında konuşma, sunu yapma Pasajları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek videolar izleyip hakkında konuşma, sunu yapma Videoları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Gazete ve dergilerden güncel olaylar seçip hakkında konuşma, sunu yapma Tartışılacak konulara karar verme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Kısa skeç yazıp sahneye koyma, sunu yapma Skeç yazma, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Güncel konularla ilgili araştırma yaparak bu konular hakkında sunu yap Sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek oyunlar oynama, sunu yapma Oyunları seçme, sunu için hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Güncel konularda tartışma, fikir beyan etme Güncel konularda araştırma yaparak konu hakkında tartışmaya ve fikir beyan etmeye hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 6 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 01:05