Genel Bilgi
Kod | INGZ301 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN BEDİR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RANA YILDIRIM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RANA YILDIRIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuklara İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesi sürecinin kuramsal alt yapısını tanımlamalarını, analiz etmelerini ve bu kuramsal bilgiyi öğretme sürecine; ders planlamaya, materyal hazırlamaya, ve ölçme değerlendirmeye dahil etmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2004). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP. Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to Children. Longman. Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP İlgili alanyazında bulunan makaleler.
Notlar
makale ve video gibi kaynaklar dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocukların fiziksel, bilişsel ve duyuşsal özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Çocukların dil öğrenme stratejilerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Çocuklara İngilizce öğretme yaklaşımlarını ve yöntemlerini tanımlar ve uygun olanları ders planlamada dahil eder. |
ÖÇ04 | Çocuklara uygun sınıf yönetimi stratejilerini analiz eder ve ders planlamada dahil eder. |
ÖÇ05 | Çocuklara uygun İngilizce öğretiminde kullanılması gereken ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanımlar ve ders planlamada dahil eder. |
ÖÇ06 | Çocuklarda ana dil edinimi ve ikinci dil edinimi/öğrenimi ile ilgili kuramlarını açıklar ve analiz eder. |
ÖÇ07 | Çocuklara İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkinlik ve materyal üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş: Çocukların özellikleri | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
2 | Çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
3 | Çocuklar nasıl dil öğrenir | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
4 | Çocuklara dil öğretiminde öncelikler, izlence ve ders kitabı | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
5 | Çocuklar için yabancı dil öğrenme etkinlikleri | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
6 | Çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretimi-1 | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
7 | Çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretimi-2 | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
8 | Ara Sınav | okuma | |
9 | Çocuklara sözcük öğretimi-1 | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
10 | Çocuklara sözcük öğretimi-2 | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
11 | Öyküler:Öykü okuma ve anlatma yöntemiyle dil öğretimi | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
12 | Şarkı, oyun ve drama etkinlikleri | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
13 | Sınıf dili | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
14 | Sınıf yönetimi | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
15 | Ölçme değerlendirme yöntemleri | Programdaki dilbilim ve metod derslerinde öğretilenler | |
16 | revizyon | okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |