INGZ304 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ304
Ad İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin dil beceri öğretimlerini geliştirmek ve beceri öğretimini etkileyen faktörler hakkında farkındalık yaratmak

Dersin İçeriği

İngilizce dil becerilerinin (Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma)öğretimi ve beceri öğretimiyle ilgili ders planı hazırlama; Dil becerilerini öğrenci seviyesine ve bireysel farklılıklara göre öğretebilme ; Sınıf içi dil öğretimi için (mikro teaching) uygun öğretim materyali seçebilme, hazırlayabilme ve uygulayabilme

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

Doff, A. (1988) Teach English: A training course for teachers. Cambridge: CUP. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Larsen-Freeman, D. (2002) Techniques and Principles in Language Teaching. Öğrenci mikro öğretimleri ve ders planları Daha önce bu derste hazırlanmış ders plan örnekleri

Notlar

Harmer, J. (1998.) How to Teach English. Longman: Essex. Doff, A. (1988) Teach English: A training course for teachers. Cambridge: CUP. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Hill, D. Jane and Flynn, Kathleen (2006) Classroom instruction that works with English language teachers. Alexandria (USA): Assoc. for Supervision & Curriculum Dev. Lee, W. R. (2000). Language teaching games and contests, 2nd revised edition. OUP. McLaughlin, Sky (2004) Games, Activities and Worksheets for the English Classroom: A practical Manual for vocabulary, grammar and pronunciation development A.M. Qattan Foundation McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler dil becerilerinin öğretimi ile ilgili teorileri tartışabilirler
ÖÇ02 Öğrenciler dil becerilerine uygun öğretim materyalleri hazırlayabilirler ya da seçebilirler
ÖÇ03 Öğrenciler ders plan hazırlama yetilerini pekiştirirler
ÖÇ04 Öğrenciler İngilizce Okuma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler
ÖÇ05 Öğrenciler İngilizce yazma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler
ÖÇ06 Öğrenciler ingilizce dinleme dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler
ÖÇ07 Öğrenciler İngilizce konuşma dersleri için uygun ders planı hazırlayabilirler
ÖÇ08 Öğrenciler birbirlerinin ders planlarını ve öğretimlerini tarafsız eleştirebilirler
ÖÇ09 Öğrenciler dil becerisi bazlı ders amaçları geliştirebilirler
ÖÇ10 Öğrenciler dil beceri bazlı ders planlarını mikro öğretimlerde başarıyla uygularlar ve duruma göre adapte edebilirler
ÖÇ11 Öğrenciler mikro öğretimlerde İngilizce telaffuz öğretimlerini geliştirirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlk dönem konularını gözden geçirme Önceki konuları çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İngilizce sınıflarında hata çeşitleri ve hata düzeltme teknikleri Kitapta ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İngilizce sınıflarında öğrencilerin gruplandırılması Kitapta ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 İngilizce sınıflarında kullanılan materyaller Kitapta ilgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dil becerilerinin gruplandırılması Konuyu araştırmak ve konuyla ilgili bir rapor hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tüme varım ve Tümden Gelim Konuyu araştırmak ve konuyla ilgili bir rapor hazırlamak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
7 İngilizce okuma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav için ders çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Sınavları ve sınav sonuçlarını değerlendirmek Tekrar yapma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
10 İngilizce yazma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 İngilizce dinleme dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 İngilizce konuşma dersleri için ders planı hazırlama ve mikro öğretim yapma Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 İngilizce de telaffuz öğretimi ve Mikro öğretim Akademik bir makale okumak ve bir rapor yazmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Mikro öğretim Örnek ders planı inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Öğrencilerle ders hakkında konuşma ve dönüt alma Tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.05.2024 11:38