INGS304 Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS304
Ad Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RANA YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. RANA YILDIRIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının iletiş imsel dil becerilerini bir ders planı dahilinde ve tümleşik olarak öğretmelerini sağlayacak yöntem ve tekniklerini kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerinin özellikle ergen ve yetişkin sınıfında bir ders planı içinde nasıl bütünleştirileceği, ders hedeflerinde varsa, dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi dil unsurlarının bu beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceği konular üzerinde durulur.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson

Notlar

Additional articles and other sources are provided by the course tutor.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 iletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak nasıl öğretilebileceğini betimler.
ÖÇ02 ergen ve yetişkin yaş grupları için dil becerilerini tümleşik olarak öğretmeye yönelik ders planları hazırlar.
ÖÇ03 dil bilgisi, kelime ve telaffuz gibi unsurların diğer dil becerileri ile birlikte nasıl sunulabileceğinin farkına varır.
ÖÇ04 öğrencilere dili daha gerçekçi bir şekilde kullanmalarını sağlayacak alıştırma ve ve görev temelli çalışmalar hazırlar.
ÖÇ05 dil becerilerini tümleşik olarak öğretirken öğrencilerin ihtiyacı olacak stratejileri ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ders planı hazırlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
3 İletişimsel dil becerilerinin tümleşik olarak öğretimine yönelik yöntem ve tekniklerin tanıtılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dilbilgisinin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kelime öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Telaffuz öğretiminin beceri temelli ders planına nasıl entegre edileceğinin değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Okuma Öğretimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Yazma Öğretimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Dinleme Öğretimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Konuşma Öğretimi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tümleşik dil öğretimi sunumu-1 Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Tümleşik dil öğretimi sunumu-2 Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Tümleşik dil öğretimi sunumu-3 Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Tümleşik dil öğretimi sunumu-4 Ders planı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 revizyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma/tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:29