INGS302 İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGS302
Ad İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İngilizce öğretiminde kullanılan çeşitli basılı ve digital kaynakların kullanılmasını öğrenme ve kullanma. Ayrıca Web 2.0 araçlarını tanıma ve kullanma

Dersin İçeriği

Bu ders, mevcut olan çeşitli digital materyalleri de içeren ders öğretim materyallerinin değerlendirmesi ve adapte edebilme prensiplerini nasıl kullanacağınızı öğretir, böylece öğrencilerin materyal tanıma ve geliştirme ve deneyimler oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ian McGrath (2016). Materials Evaluation and Design for Language Teaching

Notlar

Dick, W., Carry, L. & Carey, J. O. (2005), The Systematic Design of Instruction, 6th Edition, MA, Boston: Allyn and Bacon.(Chp 9)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil öğretiminde basılı materyal ve teknoloji kullanmanın kavrar ve kullanırlar
ÖÇ02 Dil öğreniminde kullanılan eğitim teknolojilerini tanır
ÖÇ03 Öğretim teknolojilerinden çok sık kullanılan Web 2.0 araçlarını tanır ve dersine uygun olanı kullanır
ÖÇ04 Bütünleşik beceri öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını için kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir.
ÖÇ05 Ölçme değerlendirme için kullanabilecekleri dijital araçları tanır ve kullanabilir
ÖÇ06 Eğitimde kullanılan çeşitli grafik organizerları tanır ve dijital araçlar kullanarak geliştirir
ÖÇ07 Ders planlarını gözden geçirir, geri dönütler ile ders planlarını iyileştirir
ÖÇ08 Dönütlere göre ders planlarını geliştirir ve sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretme ve öğrenme üzerine çoklu bakış açıları Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Gelişen öğrenme teknolojileri Teknoloji nedir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Karma öğrenme ortamları Anlatım-Tartışma-Gösteri Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Eğitim teknolojileri araştırmalarında konular ve eğilimler Grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
5 Eğitim teknolojisi yeniliklerini uygulamak Grup çalışması-Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Digital materyal hazırlama ve kullanma Anlatım-Tartışma-Gösteri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çevrimiçi öğretim tasarlama Anlatım-Gösteri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Proje tasarım-Ödev Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 İkinci nesil internet araçları Anlatım-Gösteri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İkinci nesil internet araçlarının kelime öğretiminde kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 İkinci nesil internet araçlarının gramer öğretiminde kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 İkinci nesil internet araçlarının algılayıcı becerilerin öğretiminde kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 İkinci nesil internet araçlarının üretken becerilerin öğretiminde kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 İkinci nesil internet araçlarının bütünleşik beceri öğretimi öğretiminde kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 İkinci nesil internet araçlarının ölçme ve değerlendirme için kullanımı Proje temelli öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarım-Proje Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje tasarım-Proje Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.12.2024 01:26