INGZ201 İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ201
Ad İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğretmen adaylarının dil öğretiminde yaklaşım, metot ve tekniklerini tanımlama, analiz etme, sentezleme, İngilizce öğretiminde öğrencilerin amaç ve ihtiyaçlarını gözeterek uygunluk kararı verme becerilerini geliştirmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği

Yabancı dil öğretiminin tarihi, İngilizce öğretiminde yaklaşımlar, metotlar, teknikler, yabancı dil öğrenme teorileri, dil öğretiminde öğretmen ve öğrencinin rolleri, dil öğretiminde teknolojinin rolü

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul gerektirmez

Kaynaklar

Larsen-Freeman, D. ve Anderson, M. (2011). Dil Öğretiminde Teknikler ve Prensipler. Oxford University Press. Richards, J. C. ve Rodgers, T. S. (2014). Dil Öğretiminde Yaklaşımlar ve Metotlar (3. baskı). Cambridge University Press.

Notlar

Internet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan slaytlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler yaklaşım, metot ve teknik terimlerini tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler dil öğrenme teorilerini tanımlama, analiz etme, benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırma becerisini kazanır.
ÖÇ03 Öğrenciler dil öğretme metoduna uygun teknikleri seçme ve kullanımına becerisini kazanır.
ÖÇ04 Öğrenciler yabancı dil öğretme metotlarını karşılaştırma ve öğrencilerinin dil öğrenme amaçlarına hizmet edecek en uygun metot ve/veya metotları belirleme, sentezleme ve uygulama becerisini kazanır.
ÖÇ05 Öğrenciler özellikleri tanımlanmış bir dil sınıfı için uygun ders planı hazırlayıp uygular.
ÖÇ06 Öğrenciler dil öğretimi konusunda gerekli terminolojiyi tanımlar ve gerektiği şekilde kullanır.
ÖÇ07 Öğrenciler farklı zeka türlerini, öğrenme biçimlerini tanımlar, bunlarla uyumlu ders planı ve aktiviteler hazırlar.
ÖÇ08 Öğrenciler dil öğrenim/öğretiminde teknolojinin rolünü tanımlar, amaca uygun şekilde ders işleme sürecine entegre eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil öğretiminin kısa tarihi; yaklaşım, metot, teknik gibi temel kavramların incelenmesi Ön hazırlık gerekmiyor
2 Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi/Dolaysız (Direk) Yöntem özelliklerinin incelenmesi, karşılaştırılması Çeşitli kaynaklardan araştırma, karşılaştırma, Larsen-Freeman, 33-36, 46-49 okunacak.
3 Davranışçılık Teorisi/İşitsel-Dilsel Yöntem özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 60-66 okunacak
4 Bilişselcilik/Sessiz Yöntem özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 82-87 okunacak
5 Hümanistik (İnsancıl) Eğitim özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma
6 Telkin Yöntemi özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 103-106 okunacak
7 Grup Odaklı Yöntem özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 119-123 okunacak
8 Ara sınav Ara sınav
9 Fiziksel Tepki Yöntemi özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 139-141 okunacak
10 İletişimsel Yöntem özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 154-157 okunacak
11 Yapısalcılık Teorisinin özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma
12 Görev Temelli Yöntem/İçerik Merkezli Yöntem özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 176-178 okunacak
13 Katılımcı Yaklaşım/İşbirlikçi Öğrenim özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 216-218 okunacak
14 Öğrenme Stratejileri Eğitimi/Çoklu Zeka Kuramı özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 230-232 okunacak
15 Bağlantıcılık/Mobil Öğrenme/Teknoloji Destekli Öğrenme özelliklerinin incelenmesi Çeşitli kaynaklardan araştırma
16 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı
17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.12.2024 02:16