Genel Bilgi
Kod | INGZ201 |
Ad | İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının dil öğretiminde yaklaşım, metot ve tekniklerini tanımlama, analiz etme, sentezleme, İngilizce öğretiminde öğrencilerin amaç ve ihtiyaçlarını gözeterek uygunluk kararı verme becerilerini geliştirmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Yabancı dil öğretiminin tarihi, İngilizce öğretiminde yaklaşımlar, metotlar, teknikler, yabancı dil öğrenme teorileri, dil öğretiminde öğretmen ve öğrencinin rolleri, dil öğretiminde teknolojinin rolü
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul gerektirmez
Kaynaklar
Larsen-Freeman, D. ve Anderson, M. (2011). Dil Öğretiminde Teknikler ve Prensipler. Oxford University Press. Richards, J. C. ve Rodgers, T. S. (2014). Dil Öğretiminde Yaklaşımlar ve Metotlar (3. baskı). Cambridge University Press.
Notlar
Internet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler yaklaşım, metot ve teknik terimlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler dil öğrenme teorilerini tanımlama, analiz etme, benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırma becerisini kazanır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler dil öğretme metoduna uygun teknikleri seçme ve kullanımına becerisini kazanır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler yabancı dil öğretme metotlarını karşılaştırma ve öğrencilerinin dil öğrenme amaçlarına hizmet edecek en uygun metot ve/veya metotları belirleme, sentezleme ve uygulama becerisini kazanır. |
ÖÇ05 | Öğrenciler özellikleri tanımlanmış bir dil sınıfı için uygun ders planı hazırlayıp uygular. |
ÖÇ06 | Öğrenciler dil öğretimi konusunda gerekli terminolojiyi tanımlar ve gerektiği şekilde kullanır. |
ÖÇ07 | Öğrenciler farklı zeka türlerini, öğrenme biçimlerini tanımlar, bunlarla uyumlu ders planı ve aktiviteler hazırlar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler dil öğrenim/öğretiminde teknolojinin rolünü tanımlar, amaca uygun şekilde ders işleme sürecine entegre eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dil öğretiminin kısa tarihi; yaklaşım, metot, teknik gibi temel kavramların incelenmesi | Ön hazırlık gerekmiyor | |
2 | Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi/Dolaysız (Direk) Yöntem özelliklerinin incelenmesi, karşılaştırılması | Çeşitli kaynaklardan araştırma, karşılaştırma, Larsen-Freeman, 33-36, 46-49 okunacak. | |
3 | Davranışçılık Teorisi/İşitsel-Dilsel Yöntem özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 60-66 okunacak | |
4 | Bilişselcilik/Sessiz Yöntem özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 82-87 okunacak | |
5 | Hümanistik (İnsancıl) Eğitim özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
6 | Telkin Yöntemi özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 103-106 okunacak | |
7 | Grup Odaklı Yöntem özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 119-123 okunacak | |
8 | Ara sınav | Ara sınav | |
9 | Fiziksel Tepki Yöntemi özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 139-141 okunacak | |
10 | İletişimsel Yöntem özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 154-157 okunacak | |
11 | Yapısalcılık Teorisinin özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
12 | Görev Temelli Yöntem/İçerik Merkezli Yöntem özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 176-178 okunacak | |
13 | Katılımcı Yaklaşım/İşbirlikçi Öğrenim özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 216-218 okunacak | |
14 | Öğrenme Stratejileri Eğitimi/Çoklu Zeka Kuramı özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma, Larsen-Freeman, 230-232 okunacak | |
15 | Bağlantıcılık/Mobil Öğrenme/Teknoloji Destekli Öğrenme özelliklerinin incelenmesi | Çeşitli kaynaklardan araştırma | |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |